Patchworkpude med Lotus motiv

Efter jeg forleden postede indlægget om de 5 mest læste indlæg i 2011, lod jeg mig gribe af patchworkbillederne. Så nu har det store tæppe af sekskanter fået tilføjet omkring 30 sekskanter mere. Ydermere har jeg riet en del til.

For at få lidt afveksling i syning med kun sekskantede 'brikker' har jeg forsøgt mig med lidt patchwork i andre former. Resultatet set ovenfor. Overordnet er jeg meget godt tilfreds. Eneste ting jeg ikke er helt så tilfreds med er stykket af kanden med mønsteret. Det fungerede ikke helt. Så jeg må forsøge mig igen!

Tegningen nedenfor har jeg selv kreeret en sen nattetime, hvor ideen kom til mig. Måske andre har mod på at forsøge? Jeg tænker selv, at et tæppe i stil med det her kunne komme til at se ret godt ud :o)

7 kommentarer:

  1. spændene projekt! held og lykke!

    SvarSlet
  2. Det kunne blive ret så fancy :) men de tepotter er jo applikeret :)

    Måske kunne mønstret blive mere stramt(?) hvis du syer over pap? Måske gør du allerede dette, så skal du blot ignorere mig ;)
    Jeg er i hvert fald vild med ideen

    SvarSlet
  3. Emma. Jeg har syet over pap, og strammet stoffet om stykkerne alt hvad jeg kunne. Det alligevel blev mønstret på kanden ikke helt stramt. Måske er det lidt for detaljeret...

    SvarSlet
  4. Når du syer over pap, skal du huske at klippe stregen væk, så der bliver plads til stoffet. Har syet patchwork siden 1990 og har også haft problemet i starten.

    SvarSlet
  5. Lilian. Ja det er nok der problemet opstår. Klippede også stregen væk, men det hvide stof er lidt tykkere end de andre stoffer. Så jeg skulle nok have klippet lidt mere end stregen af...

    Det prøver jeg at lave om på næste pude :o)

    SvarSlet
  6. Jeg har lagt mærke til at du er meget glad for Lotus mønstret, så måske er denne DIY noget for dig :-) http://howaboutorange.blogspot.com/2011/11/diy-cathrineholm-candleholders.html

    måske har du den, men så pyt.
    Hilsen Anne-Marie

    SvarSlet
  7. Den DIY kendte jeg ikke. Men det skal da prøves :o)

    SvarSlet