Af nysgerrighed

Var for snart længe siden så heldig at blive kontaktet af en sød læser, som for næsten ingen penge ville sælge hele sin samling af påske- og julepynt i træ. Blandt lækkerierne var disse fugle. Nogle kalder dem brevduer, andre bare fugle. Nogle pynter med dem til jul, jeg bruger dem selv til forår + sommer.

De findes i rigtig mange farver. Har selv lyseblå, gul, mørk grøn og mørk rød.  I pakken med pynt var der syv fugle. En dog med beskadiget vinge. Men min hasselgren i loftet er rimelig stor, så jeg vil egentlig gerne have købt et par til. Men jeg aner ikke hvad de hedder, hvem der har produceret dem eller hvor de har været forhandlet. Så de er derfor lidt svære at støve dem op.

Det eneste jeg ved - det står i måsen på dem - de er produceret i Taiwan.

Kender du til fuglene?

11 kommentarer:

  1. nej, kender em ikke, men hvor er den dog nuttet... sig endelig til hvis du finder producenten...

    kh
    Simone

    SvarSlet
    Svar
    1. Se mit nye indlæg. Der er vist alt nødvendig information om dem :o)

      Slet
  2. Hej Helene..

    Så vidt jeg lige kan huske, tror jeg min mor engang fortalte at de havde fået deres gennem Daells varehus, dengang der var sådan et. De er super flotte, og for mig er det noget der hører til på juletræet, men de kan sagtens pynte resten af året, super skønne farver og nuancer. :)

    Så tror du måske skal tage på genbrugsjagt.. men det er du jo også knalddygtig til. :)

    kh Marianne

    SvarSlet
  3. De er bare super søde de fugle, og rigtig fine til foråret :o)
    Har du fundet et sted, de kan købes - eller er det den dba, man skal lede på?

    SvarSlet
  4. Jeg køber dem også hver gang jeg finder dem... Kan ikke stå for dem... Men jeg har aldrig set dem med brev i munden - det er fisme da for cute!!! Så du havde opklaret mysteriet, så jeg vil undlade at kloge mig i det... Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk også selv kun én med brev. Det er ynglingen :o) Den er blå. Men jeg har desværre aldrig set dem i genbrug eller på loppemarkeder. Så var jeg styrtet hen og havde købt dem. Om der så var 50!

      Slet
  5. Jeg har af og til set dem i genbrugerne. Jeg har en i lyseblå og en i gul. uden brev.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre, at de er så udbredte :o)

      Slet
  6. Hej,
    Tak for infor om hvor de stammer fra. Total nyttig viden, mange tak!
    Mine forældre har 4 styk. Dem med brev i munden. De har I alle mine barndomsår hængt på juletræet, men efter en årrække blev de pakket væk, for at komme frem igen i år (altså julen 2011). Jeg må indrømme, at jeg også selv er helt pjattet med dem, det ville være dejligt selv at have 4 styk i min julekasse.
    God weekend.
    Kh Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :o) Synes også selv, at detaljen med brevet i munden er helt fantastisk :o)

      Slet
  7. åååh, de er så søde!
    Mine forældre har vist 3 af dem i farverne rød, gul, grøn og blå - alle med brev i munden.

    SvarSlet