Begyndelsen på en samling


Mit indre hamster med samlermani har længe gaflet stofstykker, dynebetræk, duge og lignende i genbrugsbutikker, hvis jeg har fundet farverige og blomstrede varianter. Det har I sikkert erfaret ved at læse med :o)

Nu er turen også kommet til frotté. Jeg er endnu ikke helt blevet klar over, hvad jeg egentlig skal bruge det til. Men tænk hvis jeg engang får en lys idé og ikke har lidt på lager!? Sådan overtalte min indre hamster mig til at nappe stykket med hjem.

Den blå variant i stakken med de orange blomster fandt jeg lige her i Farum. I dag fik stykket så selskab af den fine blomstrede grønne og blå variant. Et stor fint stykke til en rundt 10'er. Prismæssigt er hamsteren også tilfreds! :o)

7 kommentarer:

  1. Også bare så flotte motiver og farver

    SvarSlet
  2. Lækre farver! Skønt når man finder noget og også til den gode pris, du er en heldig hamster

    SvarSlet
  3. Sjovt - jeg købte faktisk også et stykke frott'e den anden dag uden at vide hvad jeg skal bruge det til ;0)

    SvarSlet
  4. Jeg forbinder mest frotté med badeværelset, og tænker derfor på at du kunne sy f.eks. en badekåbe, bademåtte, wc-sædebetræk, håndklæder, vaskeklude osv. Du kunne også sy dejligt bløde hjemmesko eller en "tørrehat" som du kan have på håret i stedet for et almindeligt håndklæde, når du har været i bad. Frotté er også lækkert som inderstof i f.eks. en jakke.

    SvarSlet
  5. Jeg ved lige, hvad jeg ville bruge det til, så du må endelig sige til, hvis du vil af med noget af det. Det er nemlig super fint at sy bamser af ;)

    Kh Line

    SvarSlet
  6. Ps. Du skulle tage at slå det der kommentar 'bevis du ikke er en robot' fra. Spamfiltret i blogspot fanger alle spamkommentarerne alligevel, og det er blevet enormt svært at tyde, hvad det er man skal skrive for at få lov til at kommentere. For mig lykkedes det fx først 3. gang ved ovenstående kommentar, og jeg kunne forestille mig, at mange kommentarer bliver droppet, fordi man simpelthen ikke orker at blive ved med at taste mystiske koder ind bare for at få lov til at smide en lille hilsen... ;)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet, Line! Jeg har nu fjernet ordbekræftelse :o)

      Jeg skal nok have dig i tankerne, hvis jeg ikke hitter på noget at bruge frotté'en til.

      Slet