Det gyldne æble... brok

Jeg tjekker tit "tilkendegivelses hjemmesider", for at læse om folks gode/dårligere erfaringer med firmaer og køb. På er på den måde let at danne sig et overblik over hvad man skal gå efter og UNDGÅ. (det fungerer som pejlemærke i hvert fald)

Har lige spenderet lidt tid foran TV-skærmen på at se DR's kontant. Er decideret rystet over måden hvorpå Apple og til dels Humac, ifølge DR, har behandlet deres kunder. Dem der har set programmet vil vide, at man fik lidt svært ved at høre sagen fra i hvert fald Apples side. Jeg står heldigvis ikke selv med håret i postkassen og et dyrt produkt der ikke virker. Men jeg har nu alligevel lidt knas med Apple.

I November tilbød Apple at udskifte samtlige 1. generations ipod nano, idet det var kommet frem, at der vist på en eller anden måde kunne ske en kortslutning af en art. Selvom ipod'en efterhånden er gammel, tilbyder Apple at bytte den ud. Ros til Apple for det! Jeg bestilte derfor d. 15. november 2011 en returkasse, så jeg kunne fremsende min ipod til Apple. Kassen er ifølge Apples reperationsside afsendt d. 23. november.

Ingen returkasse er nogensinde modtaget. Så jeg ringer efter 1,5 måned i starten af januar. Fik en sludder for en sladder. Måske kassen snart vil komme frem? Jeg skulle bare vente. Jeg håbede naivt på, at det ville gå i orden...

...Og det blev mere spændende. Jeg ringede en gang til midt januar. Fik en ny venlig medarbejder i røret. Medarbejderne som mente at have kendskab til ombytningen anede dog ikke om returkassen kom fra USA, Danmark eller et helt tredje land. Men buddet var, at den måske kom langvejs fra, så det tog længere tid!? Dog var vedkommende så venlig at informere om, at antallet af ombytninger var kommet bag på Apple.

Tja måske... Faktum er i hvert fald, at jeg stadig ingen returkasse/returemballage har set!! Nu runder vi snart 3 måneder! Så nu vil jeg imorgen klokken 08:00 forsøge - hvis ikke der er læser/seer storm mod Apples telefoner - at ringe til Apple og høre hvor langt deres kasse er kommet. Måske tredje opkald er lykkens? Jeg håber!

OPDATERING: Det lykkedes mig at komme igennem til Apple! En ny kasse forsøges afsendt nu. Så må vi se om den finder vej eller ryger på langfart :o)

7 kommentarer:

  1. Min kæreste sendte en "sag" til Apple angående selvsamme iPod i november måned. Den kom med DHL en uges tid efter, og vi sendte retur med det samme. Så gik der 6-7 ugers tid og så kom der en spritny iPod Nano retur. Så det lyder meget mærkeligt hvis kassen er så lang tid om at komme til dig i første omgang.

    Hiv lige fat i dem og sig hallo hallo :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ligesom Katrine fik vi også kuverten efter en uge og ny ipod en månedstid efter. Den var i øvrigt sendt fra luxemborg.

      Jeg så ikke programmet, men gætter på humac var problemet - det har vi også tidligere oplevet ved en mac (ufattelig lang kamp for at de ville reparere) så derfor køber vi nu altid direkte ved apple på nettet... Det fungerer!

      Slet
    2. Der var desværre også store vanskeligheder med produkter købt/bestilt direkte på Apples hjemmeside. Synes det var yderst pinligt hvordan Apple ligefrem afviste Kontant. Hvis bare de havde anerkendt, undskyldt og udbedret fejlen. Men nej.

      Slet
    3. Ja så kan jeg dælme godt forstå... Fik du talt med dem igen idag?

      Må hellere få set programmet - jeg er desværre også afhængig..

      Slet
    4. Ja. Jeg kom igennem. Nu er der lavet en ny bestilling på en kasse. Der går så op til to uger før den dukker op. Forhåbentlig.

      Slet
  2. Det er så ærgeligt at en så anerkendt producent behandler sine kunder på den måde. God service eller ej, APPLE er APPLE.

    Vi ønske jeg kunne boucotte alt æble, men jeg er altså afhænging.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også selv glad for deres ipods med mere. Men servicen er bare utrolig ringe!

      Slet