Et hamsters bekendelser...















Lige lidt billeder fra arkivet. Blev lige lidt nostalgisk, da jeg i går fik slæbt endnu en fin bøtte med hjem fra garagesalget. Så på hovedet i de gamle billeder med mig!

Min samling byder efterhånden på samtlige farver. Hvid, grøn, rød, orange, blå, brun og gul. Jeg har firkantede bøtter, runde bøtter, lave bøtter, krydderi bøtter, bøtter med sugelåg, bøtter med skruelåg og bøtter med fladt låg. Sågar krydderibøtter... Man skal ikke gå ned på udstyr, vel?

Det "eneste" jeg mangler. Hvis man ellers kan tillade sig snakke om at mangle noget her, er dåser med de svenske tryk 'Smör' samt 'Bullar'. Prikken over i'et, kronen på værket eller smøren på risengrøden bliver forhåbentlig engang en osteklokke. Denne er vist, som jeg kan finde ud af, kun produceret til det svenske marked!?

20 kommentarer:

  1. Hold da op-sikke en samling! Hvad bruger du dog alle de bøtter til?! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Opbevaring af plastik, dimser, krea-ting, stofrester osv. osv. osv.

      Slet
  2. jeg knus elsker din samling! Køber du dem for hver en pris!? Altså os hvis de koster 100kr stk?!
    Og skal det være med blomster.. eller skrift?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej. Aldrig for enhver pris. Rigtig mange bøtter har jeg fået i gave. En stor del er købt billigt på loppemarkeder. Enkelte specielle modeller er købt lidt dyrere over nettet. Men ikke over 100 kroner stykket.

      Slet
  3. Hej :)

    Har sendt dig en mail for nogle dage siden. Min mor har vist lidt bøtter og stof i gemmerne som måske var noget.

    Mvh
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette. Jeg har lige tjekket spam, der er ingen mail.
      Har du mulighed for at sende igen? :o)

      Det lyder spændende!

      Slet
  4. Hold da helt op, det er jo vildt! Jeg er slet ikke selv til Erik Kold bøtterne, så måske er det derfor, det virker så overdrevet på mig. mange ville sige det samme om min stofsamling.. haha
    Jeg skal nok holde øje med en osteklokke for dig, dog :) Mit næste samleobjekt er Cathrineholm emaljeskåle, men for pokker de er dyre, så jeg tror bare jeg nøjes med en enkelt eller to ;)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line :o)

      Og ja. Skålene er eksploderet i pris!!

      Slet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. nyt forsøg .... disse dåser er bare genialt - jeg kan godt huske dem hjemfra, dengang jeg boede i DK. Et dejligt minde. Hilsen sydfra grænsen - Lisa

    SvarSlet
  7. Er du da helt vims der er mange bøtter... :O Fedt nok at du har bibeholdt interessen :)

    SvarSlet
  8. Hold da op du har mange bøtter! Så er min samling da vidst rimelig beskeden - og består slet ikke af så mange farver. Dog har jeg 2 bøtter i lyserød og "pink" ;)

    Hvis du har lyst, kan du se min samling her http://www.lonnies.dk/2012/02/jeg-samler-pa-1-erik-kold/

    SvarSlet
    Svar
    1. Super fed detalje, at du har sat dymo'er på :o)

      Og din række af krydderibøtter er helt vildt fin!

      Og ja. Jeg er virkelig forelsket i dine lyserøde bøtter.

      Slet
  9. hold da op en vild samling... tror dog alligevel jeg har et par stykker du ikke har. bl.a. en helt brun margerine som matcher din 'smør' bøtte. men jeg har kun få styks og de er stort set alle sat til salg nu - jeg samler på alt for meget

    SvarSlet
  10. IMPONERENDE!!
    http://carlscandy.blogspot.com/

    SvarSlet
  11. Jeg går kold i det der! Det var da den vildeste samling ever! Er vild med de orange!

    SvarSlet
  12. Sikke da en samling, hvor er det da fuldstændig fantastisk! Hvis du en dag skulle komme i tanke om at sælge nogle af dem, så må du meget gerne kontakte mig :)

    kh Katrine (Pipi's mor)

    SvarSlet
  13. Kig in på fb og søg på Thorkilds Gård, en af dagene lægger jeg en osteklokke op, den kunne godt ligne en Erik Kold :-)...Hilsen Lis

    SvarSlet
  14. Hold bøtte!! Njaeh, der blev du nok udfordret hva´!! ;-)
    Tak skal du ha´du har mange bøtter :-O
    Designet sender mig lige direkte tilbage til min tidlige barndom (født i 78) Især margarineboksen, og dåsen med en kringle på :-)

    SvarSlet