Forsøget



Så fik jeg fundet tid til at teste lidt videre på pung, som længe har været i mit hoved. Det tog bare lige nogle måneder at få ideen ført ud gennem hovedet, ned i hænderne. Og ja, vupti. Resultatet er jeg ikke helt tilfreds med. Så jeg holder det på forsøgts stadiet lidt endnu. Måske i nogle mindre tern eller noget.

Samtidig mangler jeg også at få hele "indmaden" sat i, så der kan komme rum til mønter, plastikkort og andre sedler og bonner. Altid hjælpsomme Birgitte var så sød at sende mig et billede af hendes SÅ fine flettede pung i samme stil. Endda med genbrugsstof inden i, som dog havde vist sig at være lidt for kraftigt.

Jeg vil skubbe mit fletteri lidt til side og nyde solen! Med ønsket om en dejlig weekend :o)

11 kommentarer:

  1. Ej, hvor er den fin! Hvordan vil du sætte indmad i? Det kunne jeg godt tænke mig at se :D .. Faktisk er det smartere med sådan en pung end med de andre, synes jeg. Bliver jo helt inspireret til selv at prøve.

    Christina / frkstubba.blogspot.com

    SvarSlet
  2. EJ hvor sjovt, jeg har en meget lig i tankerne.. Jeg sender dig et billede når jeg engang får den lavet :)

    Kh Nanna
    www.forleden-fik-jeg-hele-verden.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Den blev da rigtig flot. Har selv prøvet at lave noget lignede i pastaposer med foer i. Men kan bedre lide den almindelige måde at lave pungene på. men sjovt at prøver noget andet en gang imellem så man også ved, hvordan de andre modeller er at lave.

    Jeg har også et projekt, som har lagt et stykke tid. Det skal blive en taske i v form, hvor man for hver ring laver ternene lidt større. Har lige fået en masse kaffeposer, så håber den kan blive færdig :-)

    Mvh Jette

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Nej, hvor fedt... Det er lige sådan en model, jeg har brug for at lave... Ikke som pung men som en slags "omslag" til at putte papir ind i, som ikke må blive krøllet ;-) Da jeg er nybegynder i fletteriet, kan jeg ikke selv finde ud af at lave sådan en, så jeg håber, du lægger en vejledning ud på et tidspunkt. Det er nemlig nogle meget fine vejledninger, du laver. De er da til at finde ud af at bruge :-)

    Kh Birgitte

    SvarSlet
  6. vorfor viser du ikke vordan du har sat den sammen fordi at jeg har næmmelig lavet ringe. og så forstår jeg ikke vorfår at du ikke er tilfræds ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. En vejledning tager lang, lang tid at lave. Og lyset skal være godt til billeder. Så måske der kommer en vejledning en gang når jeg har tid. Jeg vil dog ikke love noget.

      Tasken er bare en flad bund ligesom man laver til kurve. Fold den på midten og sy lynlås i. Så har du pungen!

      Slet
  7. Sidder og får den idé at man kan lave denne i så stor en størrelse så det kan være beskyttelses omslag til en bærbar/tablet :)

    Tak for en altid lærerig blog!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig hvad man kan :o)

      Selv tak! Og tak for kommentaren. Det er en lige så stor del af at blogge, kommentarer.

      Slet
    2. Hej Helene. :)
      Jeg har tænkt mig, at lave den her model, men til en computer. Mit spørgsmål går på, om man kan regne ud, hvor stor den bliver når man er færdig? Den skulle jo helst passe til :P

      Mvh Emma

      Slet
    3. Jeg tror desværre manøvren går på at prøve sig frem.
      Jeg har i hvert fald ikke lige en matematisk model i lommen :o)

      Slet