Istandsættelse


Køkkenskabet mit er ved at få den store overhaling. Den/de tidligere ejere har dovnet den lidt af, mens de har malet bagbeklædningen ind gennem skabet. Så indersiden der ellers skulle være træfarvet har en masse hvide malerklatter. Det kan jeg ikke leve med, så de skal slibes af.

Samtidig har den/de personer også klattet til maling på glaslågerne. Det måtte også renses af. Med det resultat, at jeg kom til at stå i en lidt akavet stilling. Så ryggen min havde det ikke fantastisk. Men nu er den bedre, så renoveringen forhåbentlig kan fortsætte.

Bagbeklædningen er banket af, så alt malingen kan slibes af og males påny. Men nu er jeg blevet lidt i tvivl om, om jeg vil male bagbeklædningen hvid eller i stedet sætte tapetet ovenfor på. For tingene jeg vil sætte i skabet er jo også rimelig farverige: Daisy stel, Erik Kold bøtter og andet retro guf.

Har i erfaringer med tapet i køkkenet?

20 kommentarer:

  1. Det er simpelthen så fint! Fantastisk, at glasskufferne stadig er der - de mangler ellers ofte.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var også begejstret over alle skufferne :o)

      Slet
  2. Jeg ville helt klart få det fine tapet på, som du har vist, det er super lækkert og tror ikke du vil fortryde det.. Tapetet er jo ikke vildt pangfarvet, men dæmpet.. - go for it girl ,....!!!

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot!
    Uha' den er lidt svær, for tapetet skulle jo nødigt tage fokusset fra dine fine ting som skal ind i skabet?

    Håber du finder en god løsning - ellers kan du jo et eller andet sted, altid lave det om hvis du fortryder (:
    - Christina

    SvarSlet
  4. Hvor er det fedt du har fundet et, der er helt intakt! Glæder mig til at se slut produktet :)

    SvarSlet
  5. Helt klart den hvide baggrund. Du har rigtigt mange flotte ting, som forhåbentlig får plads i skabet - de kan fint selv klare at pynte i skabet.

    Hilsen Pia

    SvarSlet
  6. lækker lækker blog - har lige tilmeldt mig og glæder mig at følge med :)
    kh christina

    SvarSlet
  7. Hvis du virkelig har brugt så meget energi på at få renset skabet, vil det være synd at komme tapetet på. Dels bliver det besværligt den dag, det bliver slidt og grimt - her er maling lettere, delt har du jo mange farver at sætte foran.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mest energi er anvendt til at slibe indersiden af skabet fri for malerklatter. Bagbeklædningen skal selvfølgelig også slibes, men det bliver væsentlig nemmere at få den pæn, hvis jeg sætter tapet på.

      Så jeg er måske begyndt at hælde en anelse mere til tapet end hvid maling.

      Slet
  8. Det er simpelthen det fedest køkkenskab jeg længe har set. Ser dem altid uden glasskufferne.
    Glæder mig til at se renoverings resultatet.
    Min mor kom idag forbi med nogle gamle bjørn wiinblad billeder som hun lige ville høre om jeg ikke kunne sælge for hende. Ved sgutte om jeg nænner det de er så fine. Der er de 4 verdenshjørner og 3 andre de er bare så fine.
    God arbejdslyst med dit lille projekt og pas nu på ryggen.
    Kh Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Behold Wiinblad! De er så fine!

      Og ja, jeg skal nok passe på ryggen :o)

      Slet
  9. Spændende projekt, glæder mig til at fælge det. Har selv et skab stående i garagen der bare venter på at komme igang.
    Jeg er mest til at male skabet hvidt og så dæmpet tapet på bagsiden. Syntes at det bliver retro på den fede måde hvis det får lidt tapet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder spændende med dit skabs-projekt. Kan kun anbefale at påbegynde projektet. Det er super hyggeligt at gå og nusse om skabet. Dog ikke når man får stået i en forkert stilling for start ;o)

      Slet
  10. Hej Helene..
    Det var så mail nummer 110 der landede i min indbakke, og elsker simpelthen at få post fra dig med nye og spændende kreative påfund..
    Jeg er meget stor fan af din blog og du/dine flettevejledninger var til stor hjælp da jeg selv begyndte at flette tasker.. Min mor blev hurtigt indlemmet i fletterierne og nu har flere store plastikkasser, fyldt med poser og andet godt, overtaget mit gamle værelse og en del fletteri-projekter er også kommet med mig i min nye lejlighed..
    Men så var det at min mor en dag havde læst herinde at du fik Haribo-poser på ruller fra fabrikken, er hun helt galt på den, eller kan det være sandt og i så fald hvordan har du anskaffet dig dette?
    Beundrer også meget dine andre kreative påfund, og Erik Kold bøtterne er da fantastiske og min egen lille samling pynter nu på mine hylder.
    En stor hyldest til dig og din skønherlige blog, beundrer nogle gange dit overskud :D
    Stort wow her fra en fast læser, Camilla (og hendes mor)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla. Tak for din kommentar & rosen.

      Ja, jeg fik engang et par ruller fra Haribo. Fik dem ganske enkelt gratis ved at skrive til dem. Dog har mange skrevet siden, så jeg ved ikke, om de sender mere. Men man kunne forsøge!?

      Elsker dit ord "skønherlig". Bruger det også selv! :o)

      Slet
    2. Vil da lige forsøge så, for er ikke selv den store slikspiser..

      Hehe, et dejligt ord der beskriver meget (:

      Slet
  11. hej Helene..

    Jeg ville lige høre, hvor du har købt dit flotte skab.... :-)
    Og ja det kan stadig lade sig gøre, at få Haribo slikposer på rulle.. ;-) Jeg har nemlig lige fået....

    SvarSlet
    Svar
    1. På et stort indendørs loppemarked.

      Der er en del at finde på DBA :o)

      Slet