Kom så her, fugl!


På loftet bor nissen, under loftet bor jeg og ved kanten af loftet bor nu en lille fugl. I et par uger har jeg gået som nissen om den varme grød - skulle jeg lave et fuglehus af pap eller ej. Ville man blive stemplet som helt 'pip', hvis man gjorde??

Så postede Lis i går dette indlæg. Når Lis tør, så tør jeg også! Ideen til projektet startede, da jeg så dette vidunderlige fuglehus. Genialt når man er lidt småtræt af de obligatoriske med det skrå tag. Jeg har dog ikke en skov af træer at plastre til med fuglehuse. Men jeg har et ledigt stykke væg oppe ved loftet...

Og således blev det altså til, det lille hus. I vanlig genbrugsstil selvfølgelig. Man går vel og gemmer lidt mere end rigeligt små ting og sager. Emballageæske, spisepind, tape, en fugl tilbage fra juletiden, sort kuglepen og rigeligt med brunt pap. 

Nu bor Hr. fugl under mit loft. Skråt over min radiator. Man fyrer vel for gråspurvene, når de har valgt at flytte ind på den varme side af ruden. Måske han engang skal have en Fru fugl? Eller et sommerdomicil af pap måske? Måske de engang for lagt så mange æg, at der skal en udbygning til?

Ideerne er mange :o)

4 kommentarer:

  1. intet mindre end genialt og en helt igennem fantastisk idé.

    SvarSlet
  2. Ej det er da skønt fundet på og du bliver da overhovedet ikke stemplet som pip! :)

    I kan jo tjekke min giveaway hvis i lyster: http://kreativitetligemedhygge.blogspot.com/2012/02/give-away.html

    God mandag!

    SvarSlet
  3. Det er totalt et Simons kat fugle hus... sååå fint

    SvarSlet