Den grønne sag





Ja, grøn på meget mere end en måde. Grøn pga. farven og grøn fordi at hele 10 kvadratmeter, ja du læste rigtigt! Hele 10 kvadratmeter grønt plastik af forskellig art er gået til denne taske. Renset, klippet, foldet og sammensyet. Min dejlige mor har heldigvis hjulpet mig med noget af folderiet! Tak mor - jeg ved du læser med her :o)

Klart mit største projekt indtil dato, idet ternerne er de helt små. Modtageren har nu fået overrakt tasken i fødselsdagsgave, så endelig er jeg i stand til at vise den frem. Den har faktisk stået klar det meste af en måned nu!

Tasken har fået sort hank og grønt bomuldsstof indeni. Her er tilføjet en større lomme med lynlås til småting. Modtageren er ligesom jeg selv en hyppig gæst på diverse loppemarkeder. Familien er dog ikke altid glad for de ting der bliver slæbt hjem. Så indtil familien indser, at modtageren faktisk gør dem en tjeneste, kan hun kamuflere fundene i tasken. Måske tingene bliver en smule lettere at smugle ind i huset!? Jeg håber!

31 kommentarer:

  1. Hvor er den fed!
    Jeg har selv været igang med at rense og klippe til candywrapper punge idag, blev helt stiv i nakken af det! Hvad bruger du til at lave dem af?

    SvarSlet
  2. Kan godt forstå du manglede grønne poser... Den er da for fed, men sikke en opgave. Puha det er mere end jeg kan overskue... Men så fed fed fed

    Birgitte

    SvarSlet
  3. Hej hvor er den flot:0) Sikke et arbejde. Må være en meget glad modtager.

    Må man spørge hvad hankene er af? Formoder de går fra den ene side til den anden, rundt om bunden.

    SvarSlet
  4. Wauw.. Hvor har du købt det du bruger til hank?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er købt i en havnebutik. Det købes i hele meter i en masse forskellige farver og tykkelser. Det bruges blandt andet på redningsveste.

      Slet
  5. Hold da op, hvor er den flot:-)

    SvarSlet
  6. Super super flot. Hvor stor er den i str????

    SvarSlet
    Svar
    1. Tasken er 30 centimeter høj, 37 centimeter lang og 11 centimeter bred :o)

      Slet
  7. Flot flot taske - du må have en tålmodighed udover det sædvanlige, først at gøre al plasten klar og så at folde de bittesmå terninger - jeg får sved på panden bare ved tanken ;)

    SvarSlet
  8. Wauuw, hvor er den taske fantastisk flot. Heldige hende, der får den......
    God weekend....

    SvarSlet
  9. Jeg er simpelthen fuld af respekt! Har gemt teposer i et par år og begyndte i sidste måned at tape og klippe....og har foldet ca. 10 led....og så ligger det der....Kan simpelthen ikke tage mig sammen til at folde, folde, folde....Ikke blot får du (og familien) foldet MEGET men du sætter også motiverne/farverne rigtigt godt sammen, så slut resultatet bliver godt. Respekt!

    SvarSlet
  10. Hvor er den bare sindssyg flot!
    Selvom jeg også fletter, så synes jeg det der virker som et meget meget uoverskueligt projekt :D
    - Hvor mange led endte du med at bruge?

    Christina / frkstubba.blogspot.com

    SvarSlet
  11. Hatten af hold op den er flot, og sikke et arbejde.

    SvarSlet
  12. Respekt!
    Sikke en tålmodighed.
    Jeg synes tit, vanskelighederne er, når plasten ikke har samme tykkelse, så der ligger garanteret et kæmpe sorteringsarbejde bag. Superflot!!

    SvarSlet
  13. hvor små er dine mindste tern??

    Rigtig flot arbejde..

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså de mindste jeg har prøvet at flette med er 3 x 7 centimeter. Men de her er 4 x 9.

      Slet
  14. Nøj hvor er den flot. Virkelig flot arbejde :o)

    SvarSlet
  15. hvor er den bare blevet super flot :)
    KH Micha

    SvarSlet
  16. Den er rigtig flot der må være god plads i den taske. Synes det er en smart måde du har lavet med hankene. Er det 1 eller 2 stykker du har sat på og er det syet sammen i bunden tilsidst?

    Jeg læste på en af sider at du ikke syer taskerne inden i. Jeg kom til at tænke på hvordan hæfter du så ende på når du syer dem på forsiden?

    Jeg syer mine inden i også ellers synes jeg nemt der kan side nogen led og "stritte" især der, hvor man samler sin ring. Jeg bruger ikke for i mine tasker så derfor syer jeg dem også inden i, synes de er lige så flotte inden i.

    Håber da hun blev glad hende, som er modtager af denne taske :-)

    Mvh Jette

    SvarSlet
  17. Undskyld mit sprog men: HOLD DA KÆFT ET FLOT STYKKE ARBEJDE! Fuld af respekt over, du bare fletter det ene projekt efter det andet. Jeg er selv i gang med en make-up pung, men efter en måned er det kun lykkedes mig at skære omkring 30 led..
    Fuld af misundelse!

    - Malene

    SvarSlet
  18. Hold da op et projekt med så små tern ! Må man spørge hvilken plast du har brugt til denne taske ???

    SvarSlet
    Svar
    1. Kaffeposer, poser fra pasta, chipsposer, slikposer, grøntsagsposer og plastik fra blomster. Kort sagt, alt :o)

      Slet
  19. Tak for jeres søde kommentarer :o)

    Modtageren blev som forventet super, super glad for tasken, så det var det hele værd.

    SvarSlet
  20. Hold da helt op!! Den er helt vildt flot!! WAUW Helene!
    Jeg begyndt for 1½-2 år siden og er endnu ikke færdig med første fletteprojekt endnu...

    SvarSlet
  21. Ja Bliv I bare misundelige.
    Fik denne smarte taske i 50 års fødselsdagsgave - og nu ligner jeg kun en på 49 :o). Har jo selvfølgelig en matchende pung.Nu mangler jeg bare Helene til en storloppemarkedtur, men hun kan trods alt ikke være i tasken.
    Det er dejligt med en kreativ niece Knus Moster

    SvarSlet
  22. Den er jo intet mindre en fantastisk!

    SvarSlet
  23. Faldt lige over dette billede af din grønne taske, og det er altså et helt vildt imponerende stykke arbejde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også selv rigtig godt tilfreds med udfaldet af tasken her. Derfor kom billedet lige på højre sidebar i går :-)

      Slet