Loppe-links

I perioder gør jeg det ene fund efter det andet i genbrugsbutikker og på loppemarkeder. I lange perioder finder jeg ikke og en fis. Altid bringer jeg min mentale jeg-leder-efter-liste med mig. For man ved jo aldrig hvad man finder i denne "branche". Mangler man en speciel genstand, kan man vente og vente indtil man nærmest har glemt, at man ledte. Men bum, så er den lige der!

Nogle gange sker det også, at en eller flere andre blogger finder netop den ting man ledte efter. Eller måske finder en ting, som man forelsker sig i og selv må på jagt efter.

At finde og bruge brugte ting fylder efterhånden en del hos mig. Jeg vil langt hellere finde en god brugt sag, end at købe en ny til formålet. Derfor har jeg en forkærlighed for blogs indeholdende gode genbrugshistorier, "loppe-glæde" og istandsættelser af ældre sager.

Selvom jeg sagtens kan sidde foran min computerskærm og ærgre mig gul og grøn over andres loppe- og genbrugskup, er det stadig sådanne blogs, hvor jeg ofte vender tilbage. Blogs hvor loppe- og genbrugsfund, måske istandsat, vises frem i inspirerende omgivelser.

Derfor har jeg samlet nogle links til blogs, som jeg selv kigger forbi hos, når der er langt mellem fund og kup. Flere blogs har jeg fulgt længe, andre er jeg først for nyligt blevet opmærksom på.




Den første blog jeg er inden om rigtig tit er bloggen "Søhesten". Bag bloggen står Trine. En lille fin detalje er, at Trine ligesom jeg selv samler på Daisy stel fra Figgjo flint! Det gør selvfølgelig bare, at jeg selv kommer inden om bloggen oftere, bare får at se hvordan det står til med samlingen :o)


Ellers findes der også de fedeste ideer til krea-projekter, billeder af lækre loppefund i læssevis samt en masse tegnede mønstre, som også går igen i Trines smukke sort og hvide søhest ovenfor.


Er du til loppefund, smukke mønstre og inspirerende krea-projekter. Så ville jeg smutte et tur forbi Trine!

Fortsæt til Trines blog >




En anden blog jeg er inden om rigtig tit er bloggen "Frk. Trillingsgaard". Bag bloggen står Louise. Det lidt specielle, i mine øjne, ved bloggen her, er at der altid er en super positiv stemning. Jeg bliver jo altid glad i låget af at kigge på gode genbrugsfund, men ind imellem disse indlæg findes indlæg med alverdens positive tiltag.

Tag eksempelvis det sidste indlæg der dukkede op hos Louise. En masse smukke wallpapers med feel-good-citater lige til at printe ud og smække op på væggen. Super flot detalje simpelthen at dele ud af den gode stemning! I like.


Smut endelig en tur forbi Louise, hvis du er til lækre lopper og rigtig god stemning.

Forsæt til Louises blog >










Efter at Katrine med bloggen "Loppesager" var perleblogger hos Karen, har jeg op til flere gange dagligt været forbi, bare for at tjekke, om der var nye indlæg.


Bloggen er en stor overflod af lækre loppefund; Kronjyden krydderikrukker, Cathrineholm gryder, smukt retrostof og alverdens andre lækkerier. Masser af farver, historier fra/om et kolonihavehus og inspiration til krea-projekter.


Jeg vil virkelig anbefale et klik forbi Katrine. Jeg er helt overbevist om, at bloggen ikke vil skuffe! Men pas på, man kan blive afhængig! Så har jeg advaret.


Forsæt til Katrines blog >






Forbi hos Marlene med bloggen "Den Retro Husmoder" kommer jeg også tit. Ja, dagligt. Bloggen faldt jeg over ved et helt tilfælde for ikke så forfærdelig længe siden. Lige siden har jeg kigget trofast med :o)

Til tider kan jeg godt blive en smule misundelig over alle de super lækre ting Marlene får slæbt hjem fra diverse genbrugsbutikker - der må virkelig være nogle fede af slagsen i det område!? Billeder af smukke Rosti-sager, retrostof, lamper, dåser, amagerhylder og flotte tasker vælter frem på siden!

Har du lyst til at følge med i smukke syprojekter og det der virker til at være en utømmelig guldåre af loppeslækkrerier?

Forsæt til Marlenes blog > 




Den sidste men stadig super fine blog er bloggen "Loptimist". Jeg var selv så heldig at opdage bloggen sent i går aftes, efter Josefine bag bloggen havde kommenteret på mit ene indlæg. Ja, det var faktisk bloggen her, som inspirerede mig til dette indlæg.

Hos Josefine kan du blandt andet læse om, da hun fandt et af de eftertragtede originale pudebetræk med søde elefanter til 3 KRONER!!! Her finder du også super fine tips til at pimpe tallerkener op med hæklede kanter og andre inspirerende indlæg. En STOR anbefaling herfra!!

Fortsæt til Josefines blog >

17 kommentarer:

  1. Hej Helene.

    Jeg sidder og tænker om du ikke bruger google-reader, siden du skriver at du dagligt er inde og tjekke om der er nye indlæg.

    Hvis ikke så kan det da kun anbefales. Jeg ville ikke kunne holde styr på alle de mange sider jeg følger uden.
    Det er mere end bare smart, at du automatisk får alle opdateringerne samlet et sted :)

    God søndag til dig og dine.

    Smil fra Maria :)

    SvarSlet
  2. Hej Maria. Jeg følger netop med på denne måde.
    Jeg ville heller ikke undvære - det giver et super godt overblik :o)

    Men tak for tippet! Måske andre læsere kan få gavn af det også.


    Kh Helene

    SvarSlet
  3. Hej Helene.

    Mange tak for din anbefaling af min blog, det er jeg virkelig glad for :)
    Det er jo lidt svært at starte en ny blog op, så sætter pris på al den hjælp jeg kan få :D

    Kh. Josefine

    ...Og nyder virkelig også at følge med på din blog :)

    SvarSlet
  4. Hej Helene.

    Tusind tak for de pæne ord om Søhesten!
    Det varmer, gør det :-)
    Og jeg holder bestemt også meget af din blog. Det er skønt at der findes nogle man kan dele sin loppomani med ;-)

    De bedste hilsner fra Trine

    SvarSlet
  5. Hvor er det dejlig at der er folk som har det lige som jeg. Jeg elsker selv genbrugsbutikker og nyder at vise min fund frem men kan faktisk til tider komme i tvivl om folk egentlig gider se på det. Det er dejligt at høre om der findes folk som nyder at se andre folks lopper:) Virkleig godt beskrevet og tak for indput til nye loppe sider jeg helt sikkert må tjekke ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da ellers op med fede loppefund du også får gjort dig :o) Fedt at se, at andre også hamstrer fine blomstrede bøtter.

      Jeg kan dog ikke få mig selv til at skille mig af med nogle af dem igen.

      Slet
  6. Hold da helt op en overvældende anbefaling fra din side, Helene. Tusind tak for omtalen - jeg håber andre loppeelskere finder vej til min side og at endnu flere vil dele deres tanker om retro og genbrugsmiljøet.

    Og i øvrigt, selv mange tak for en lækker og inspirerende blog du har.

    Kh Katrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bestemt så lidt, Katrine. Håber at andre kan blive lige så glade for at følge din blog, som jeg er blevet :o)

      Og tak for rosen angående min blog.

      Slet
  7. Tak for links. Har netop i går slæbt ting hjem fra årets første loppemarked - men inspiration fra andre bliver jeg aldrig træt af :D

    SvarSlet
  8. Faldt lige over dette, og blev nødt til at sende dig linket... :o)

    http://www.qxl.dk/pris/samleobjekter/retro-ting/daisy-norge-6-kopper-5-under-kopper-5-desert-sukkerskaal/v/an672545994/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde, tusinde tak Trine. Det ser helt fantastisk ud. Og prisen er lige i øjet. Så er det bare, om jeg tør tage chancen og lade Post Danmark fragte det til Nordsjælland...

      Slet
  9. Tak for tippet - kendte heller ikke "Loptimist" i forvejen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak! Bloggen er også ret ny, men bestemt et besøg værd :o)

      Slet
  10. NOVRA... Hvor er du sød Helene!! Mange tak for den fine, fine omtale... Det gør mig rigtig rigtig glad!! Jeg er også HELT bilms med din dejlige, dejlige blog!! Klem

    SvarSlet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. Hej en dejlig blog du har!
    Tænkte på om du ville kigge lidt på min? :-)
    christine-christensen.blogspot.com

    Hilsen Christine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg vil da lige kigge forbi :o)

      Slet