Nyt forsøg

Jeg var ellers lige blevet færdig med at flette den 90'er inspirerede mini-drage. Men det fungerede bare ikke, at motivet var på skrå af tasken. Men det kunne ikke være anderledes med den almindelige fletteteknik. Det var bare som om, at det slet ikke fungerede.

Så nu har jeg pillet det hele op, og flettet det påny i lige striber. Man fornemmer det måske af billeder ovenfor, at fletteteknikken er en anden. Eller leddene laves ens, men de sættes samme anderledes.

Det spændende er så, hvordan tasken skal samles. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan det bliver at sy det sammen og lave bunden. Men mon ikke det er et forsøg værd. Ellers på jeg bare pille hele møget op en gang til! Bum.

16 kommentarer:

  1. Det ser godt nok spændende ud! håber det lykkes for dig :)
    - Marianne

    jensenskreationer.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin :)

    Mulighed for bunden er at lave firkanter, ligesom midten til en kurv og så sy dem sammen, det er i hvert fald sådan jeg gør :)
    Er sikker på at du lynhurtigt finder teknikken til at sy ringene sammen, jeg gør det sådan lidt i cirkler nærmest for at få alle mellemrummene væk.
    Glæder mig til at se det færdige resultat :)

    God fornøjelse :)

    SvarSlet
  3. Hvor fantastisk, Bubble Bobble! Hvor er den fed! Jeg bliver helt nostalgisk!

    Hilsen Didde

    SvarSlet
  4. Fantastisk arbejde:0)
    Skal rækkerne være ens når de sys sammen? For som jeg ser det, er den sidste række med de sorte felter, omvendt?

    Glæder mig til at se det færdige arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er ikke helt med på, hvad du mener med ens? :o)

      Slet
    2. De 3 sorte feltet er skiftevis på højkant og på tvært, men den 4. er som den 3.
      Gav det mening? Kan også være det bare er mig som se det forkert:0)

      Slet
    3. Jeg er med nu. Har kigget lidt på sagerne. Jeg tror ikke, at det spiller den store rolle sammensyningsmæssigt. Men jeg har aldrig prøvet sådan her før, så det kan sagtens betyde noget...

      Vi får at se. Ellers må jeg pille op!

      Slet
  5. Det er bare sådan et fedt projekt! Glæder mig til at se det færdige resultat :)

    SvarSlet
  6. Mht. kanterne, kan der laves en ekstra, så er problemet let løst.
    Mht. bunden, så laver jeg egentlig bare det antal "Strimler/rækker", der passer til - ligesom siderne. Hvis man strammer godt til ved syningen, fungerer det fint. I hvert fald for mig.
    Synes det er fabelagtigt med dine billeder - har ikke selv så stor tålmodighed :)

    SvarSlet
  7. Det ser rigtig spændende ud. Håber det lykkes for dig at sy det sammen. Synes det ser sødt ud med dragen :-)

    Mvh Jette

    SvarSlet
  8. hejsa helene.
    Det tager lidt tid at sy det sammen. Jeg syr på begge sider.
    men det er knaldhamrende flot når det er færdigt.
    Hilsen Tina

    SvarSlet
  9. hvordan fletter man de strimeler? Det ser nemlig spænende ud.
    Skal de bare flettes som når man laver kanten til en firkantet bund, når man har de små firkanter, skal man så bare forstætte med at flette i firkanter? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Leddene laves på samme måde som ellers. Man sætter dem bare sammen, som lavede man hjørner hele tiden. Som når man laver hjørner på en flad bund.

      Slet
    2. Takker :D Rigtig flot projekt ;)

      Slet
  10. Hejsa.
    Ang din sammensyning så skal du ha dem til at passe så du har en vandret strimmel en lodret strimmel en vandret strimmel.så bliver det ens og pænt. Se evt på ecoist hjemmesiden de har modeller med dette flet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet :o) Så får jeg lige omstruktureret leddene, så det hele passer :o)

      Slet