Påske tid = æggetid?

Med påskeæg alle vegne, nogle til pynt, andre til spisning (chokolade), fik jeg lyst til at finde mine æggebægre frem, selvom de egentlig først skal bruges i mit fremtidige køkken.

Som før nævnt røg der endnu to Rosti æggebægre med hjem fra loppemarkedet i går. Pt. ser samlingen sådan ud. Kunne godt drømme om et par stykker mere i turkis, mintgrøn, lilla eller grøn. Så var det jeg fik spørgsmålet: "Hvornår vil du bruge 10 æggebægre samtidigt?".... Måske man alligevel skulle stoppe samlingen her?

11 kommentarer:

  1. Jeg syntes de ser smadder fede ud når de bare står stavlet, så sys da ikke din samlig skal stoppe her. Og "i tilfælde af......" er de jo rart at have flere:)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er nemlig super fede at have stående i en stabel. Har flere gange, når bægrene har været fremme, gået og stablet dem i farveorden efter humør :o)

      Slet
  2. det kan jo være at du en dag holder en kæmpe brunch! Og så skal du jo bruge maaange ( dårlig undskyldning, men går den, går den.. ;) )

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var netop hvad jeg hurtigt fik slynget ud som forsvar, da jeg fik spørgsmålet. Nu hænger jeg vist på en sådan brunch engang.

      Slet
  3. Skønne farver. Mere vil have mere, sådan er det bare med en god samling, uanset hvad den måtte bestå af. Så forsæt endelig :o)

    Kh Anette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hørt! Det er som om, at det også gælder min bøtte-, stof-, stel- og emaljesamling...

      Slet
  4. Hehe... Problemstilling med hvornår man nu skal få brug for så mange æggebægre kender jeg alt for godt:)...Har pt 20 æggebægre som står klar til når jeg skal flytte hjemmefra - og samlingen stopper altså ikke her ;)

    SvarSlet
  5. hvorfor stoppe samlingen ? æggebægrene kan jo bruges til mange andre ting end lige blødkogte æg. vi har salt, pebber og soya i vores. det er også fint at pynte med farvede æg eller stearinlys-æg på påskebordet. for ikke at tale om æggebægre med karse i. så keep on collecting, og hvis du får for mange ved du hvor jeg bor ;)
    forårshilsen fra retrorostirikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har jeg taget til mig. Jeg vil fremover hamstre flere bægre, så der er til salt og peber. Og endnu flere til soya. Så har jeg jo en god undskyld for at købe sushi at dyppe i soya'en :o) Smart!

      Slet