Svensk design


Har været så heldig at få foræret endnu en fin tom mælkekarton fra Sverige. Synes de er lidt federe end de danske, efter Coop valgte at tage den fine storblomstrede karton ud af produktion. Nu findes der kun det lidt halvkedelige alternativ med logo og tekst all over.

Tilbage til den svenske herlighed. Fordelen ved de svenske mælkekartoner er, at de også findes i 1,5 liters udgaver som denne karton. Så bliver pungene lige en tand større. Har tidligere fremstillet punge af svenske kartoner i samme stil lige her.

Desværre bliver der jo kun til en pung af denne lækre mælkekarton, og jeg skal have lavet et par punge til. Derfor kunne det være sjovt at høre, om der findes kartoner med et sjovt, fint, unikt eller anderledes design, som kunne gøre sig godt på en pung!?

Vejledningen til at lave punge findes i øvrigt lige her.

8 kommentarer:

  1. Hejsan
    Har kiggat i din blog mange ganger og jeg synes det du laver er rigtigt fint.
    Jeg selv er igang med at flette en pengapung av poser efter din vejledning.
    Og jeg blev glad for at laesa om den svenske designen av maelkekarton. Jeg synes mönstera er laekra med blomster og alt.
    Du må gerne se i min blog også. Jeg bor i Malmoe og arbejder i Valby.
    Hvis du behöver de svenske kortoner så kan jeg ta de med til dig måske.
    Ha en god afton.
    Fra rosagron.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for tilbuddet. Det er muligvis noget jeg gerne vil gøre brug af :o)

      Og super fin blog du har! Har lige været en tur forbi og kigge.

      Slet
  2. Har du set Naturmælks kartoner?
    De er da også fyldt med blomster og farver...
    De findes blandt andet i Netto.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg ikke.
      Men jeg vil da klart kigge efter dem næste gang jeg rammer en Netto.

      Tak for tippet! :o)

      Slet
  3. Jeg vil også foreslå Naturmælk.. Eller nogle af de økologiske - husker ikke lige mærket, da jeg sjældent køber økologisk mælk ;)

    SvarSlet
  4. Det er ikke ligefrem min yndlings butik. Men igår forvildede jeg mig ind i en Aldi. Og der så jeg at deres mælkekartoner faktisk er ganske pæne, med store blomster på som jeg tror kunne blive ganske søde til de punge som du laver.
    Navnet på mælken var vist nok -mælkebøtte.
    Vil lige også til sidst sige tak fordi du har taget dig tid til at lave dine DIYer til de flettede tasker.
    Dem har jeg haft stor glæde af, så man kan jo faktisk sige det er dig der har lært mig det. ;-)
    Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda.

      Fedt at høre, at du har haft glæde af vejledningerne! Med sådanne beskeder føler man, at alt den tid der er postet i vejledningerne er givet god ud :o)

      Jeg vil kigge på mælk i Aldi. Tak for tippet!

      Slet
  5. Svenskerne kan bare noget med emballage. Har selv gemt både æsker med flagesalt og vaniliesukker. Ved ikke hvad jeg skal bruge det til, men de er så fine i designet. Og ja, deres mælkekartoner er et kapitel for sig. SUPER fede!!

    SvarSlet