Dette er endnu en prøve


Mange loppefund bliver det ikke ligefrem til. Det loppemarked jeg regnede med at besøge har annonceret forkert. Så jeg må lige vente endnu en uge... Så er det godt, at man kan foretage sig lidt kreativt imens. Lovede i går billeder af sagen her.

Udenpå ser den måske ikke ud af alverden. Men indeni gemmer sig rigtig, rigtig mange timers arbejde i form af målinger, tegninger, syprøver og monteringsforsøg. Nu blev sagen endelig nogenlunde som jeg havde forestillet mig den. Dog har jeg noteret et par rettelser til næste forsøg.

Den flettede del er egentlig bare en aflang flad bund som er foldet på midten. Stoffet indeni er en anden sag. Der er både kommet lommer til plastikkort og møntrum. Siderne var et helvede at sy i - så er I advaret, hvis nogle skulle have mod på et forsøg :o) 

Prismæssigt er jeg meget i tvivl. Hvor meget vil det mon være rimeligt at tage for en pung som denne? En pris som stadig gør at pungen er attraktiv...

19 kommentarer:

  1. Jeg har også prøvet, men må indrømme at det med lommer etc. slet ikke kunne betale sig. Fletteriet er slet ingen sag her som du nævner, men alt "pilleriet". Prisen tør jeg slet ikke gisne om, men kommer den rette køber til din pung som iøvrigt er rigtig flot lavet så.....

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot... Og sikke et arbejde.
    Det er svært at sætte en pris, din timeløn overstiger hvad der vil betales for den. Men sådan er det jo altid med håndarbejde

    SvarSlet
  3. Undskyld banderiet, men for fanden den er fed. Prismæssigt vil jeg sige omkring 150. Kommer der en DIY på indmaden?

    kh
    Simone

    SvarSlet
  4. Den er super fed. Kan sagtens forestille mig det er et stort arbejde med "indmaden". Pris er svært, men hvis jeg ikke kunne få mere end 150 kr ville jeg nok vælge at beholde den selv eller bruge den til en gave til en som sætter pris på sådan en fed pung.

    SvarSlet
  5. 150,- er hvad jeg tager for de små flettede tasker uden motiver. Så jeg er i hvert fald et godt stykke over den pris.

    Skulle den koste 150,- havde jeg også beholdt den selv :o)

    SvarSlet
  6. Hej Helene.

    Du skriver siderne var et helvede. Jeg synes det er det nemmeste.
    Jeg laver to aglange stykker stof som bukkesto gange i kanten så det bliver pænt. Derefter folder jeg endestykket om bagveg den ene side så ses det ikke når den syes fast til pungen. Jeg laver fold som du gøer men syer det hele på maskinen. Den anden enden foldes omkring som den første. Til sidst syr jeg bunden sammen og vupti har jeg færdig indmad som syes i på samme måde som med lynlås.
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. En lignende model er jeg også kommet frem til.
      Næste gang syes det hele på maskinen - flere dele er syet i hånden.

      Dog har jeg gjort det, at selve stofstykket som dækker indersiden af flettet er syet i dobbelt stof. Så er der ingen kanter som skal bukkes ind.

      Slet
  7. En færdig indmad tager vel 1 time for mig at lave, har jo også lavet adskillige efterhånden.

    SvarSlet
  8. Jeg ville sælge den for 400 kr. Jeg ville nemlig selv beholde den, hvis det var under :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er tilbøjelig til at give dig ret prismæssigt.

      Slet
  9. Super fed pung!
    Jeg tænkte på, om du har mod på at lave en DIY på indmaden på et tidspunkt? :-)

    SvarSlet
  10. Det kunne godt tænkes.
    Desværre har jeg, og får jeg, mange ting at tage mig til de næste par måneder. Så der kommer nok til at gå lidt, desværre.

    SvarSlet
  11. Den ser rigtig godt ud. Jeg er lidt nysgerrig for at høre, hvor store dine tern er på denne pung, eller hvor store stykker papir/plast du har brugt.

    Hilsen Johanne

    SvarSlet
  12. Stykkerne jeg har brugt måler 7 x 15 centimeter :o)

    SvarSlet
  13. Gid jeg kunne lærer at lave sådan en, den er jo vold fed, er helt forelsket

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan sagtens lade sig gøre, at lære at lave en :o)

      Det er faktisk "bare" en flad kurvebund, som er foldet på midten. I med en lynlås og noget stof. Så har du en pung :o)

      Slet
  14. Kommer der en diy på indmaden? Jeg har nu prøvet i 2 måneder, startet forfra 3 gange og nu endelig givet op, samt brugt 1 hel meter stof! Jeg kan simpelthen ikke greje hvordan den er lavet.

    mvh
    Simone

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er desværre ikke en DIY på vej ud af mit ærme. Beklager.
      Mon ikke der findes en vejledning til at sy en lignende pung af stof...? Prøv at tjek denne Googlesøgning. Der er mange at vælge imellem:
      https://www.google.dk/search?q=sew+coin+wallet&aq=f&sugexp=chrome,mod%3D18&um=1&ie=UTF-8&hl=da&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=FUwqUOvlGY610QWsmYCADA&biw=1680&bih=957&sei=F0wqUNKyLuq20QWQ94DADg#um=1&hl=da&tbm=isch&sa=1&q=tutorial+wallet+zipper&oq=tutorial+wallet+zipper&gs_l=img.3...62408.66040.4.66116.13.10.3.0.0.0.68.639.10.10.0...0.0...1c.O9FPQbkZ7zk&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=881e0596272b310f&biw=1680&bih=957

      Slet