Hvad har du mon i din sættekasse?

Om det er en følgevirkning af at have mange sættekasser skal jeg ikke kunne sige. I hvert fald sidder jeg cleanet til skærmen, når I flasher billeder af sættekasser. Sættekasserne i sig selv får jeg hurtigt kigget på, men indholdet er en anden sag.

Synes simpelthen det er så fint at sidde og kigge efter de små nipsting, som folk sirligt samler og sætter på de små hylder. Nogle har det stående tilfældigt som her på mine. Andre sorterer det i farver, størrelser eller efter tingens oprindelse. Tit tænker jeg, at det siger en masse om, hvem der er at finde bag skærmen.

Hvad har du mon i din/dine sættekasse(r)?



22 kommentarer:

  1. Lige nu har jeg slet ikke noget overhovedet :)

    SvarSlet
  2. Sikke en fin perle-filur-is :)

    SvarSlet
  3. Er desværre ikke den heldige ejer af en sættekasse for tiden, men har masser af ting til at sætte ;D

    SvarSlet
  4. Har lige lavet to sættekasser til mine drenge, glæder mig til at se hvad den store finder på der skal være deri. Den lille er nok ikke så interesseret endnu ;0)

    SvarSlet
  5. Fugle, fugle og atter fugle er fløjet ned i min sættekasse pt. Se bare her. http://kreativetankeknips.blogspot.com/2012/03/fuglen-er-landet.html.Og Helene, nyder at følge med på din blog og har gjort det længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det fedt, at du udelukkende har fugle i din sættekasse :o)
      Jeg har en lille bitte kasse med få rum, som endnu ikke er hængt op. Måske man skulle lave en særudstilling i den. Så skal jeg bare finde en rød tråd!

      Slet
  6. Hej der - du har vundet i min give away - smutter du lige forbi bloggen og smider en mail med dit ønske..

    VH Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke. En mail er sendt i din retning.
      Du har lige gjort hele min påskeferie endnu bedre :o)

      Slet
  7. Tæller støv med... Min står i garagen og venter på at live fikset, for kom til at sælge den gamle. Min mor har dog lige købt et mini kaffesæt til at sætte i den og min mands legetøjsbiler fra da han var barn står også klar til at komme ind i kassen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Støv tæller med ;o) Har selv en stående med støv i. Den er godt nok malet og klar til ophængning, men jeg har simpelthen ikke plads. Så den må vente til jeg engang får plads :o)

      Slet
  8. Min store pige har en og den er fyldt med små dyr, både bløde og af glas.... Har fulgt med på din blog i lang tid, tak fordi du deler...

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Lone. Det er en fornøjelse at dele med jer :o)

      Slet
  9. Filippa har en på værelset, den er vidst for tiden helt tom, men nogle gange sætter hun fine små ting ind på hylderne. Jeg har en i stuen som pt står og gemmer sig bagved fjernsynet, for jeg kan ikke helt finde ud af om den skal males. Men når den kommer om, ja så tror jeg det bliver små loppefund og måske lidt nips fra mine rejser i østen.
    Forøvrigt fik jeg lige en ide, om at jeg skal huske at gemme en af Filippas sutter, jeg har sådan en lille hyggelig samler kasse med små skatte, så som første rangle og den slags.

    SvarSlet
  10. Jeg har lavet en til hver af mine børn. Det er lidt forskelligt om der er noget i dem, men de er rigtig glade for at have en som de kan stille ting ind i.

    Jeg har overvejet at lave en stor en til mig selv. Den skulle så være i dæmpede lyse farver. Foran vil jeg sætte noget glas eller pexiglas på. Jeg samler nemlig på sten og synes det kunne være lidt sejt med sådan en slags fremvisnings sættekasse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har set et par sættekasser med plexiglas, og det ser virkelig fedt ud! Senest har jeg set billeder af en variant med neonfarvet glas - det så også rigtig fedt ud :o)

      Slet
    2. Okey det lyder sejt, men tror ikke lige neon glas vil passe til min da jeg vil have sådan at man kan se stenene. Lige nu ligger de bare rundt omkring og nogen i kasser og det synes jeg er synd.

      Synes det er nogle flotte sættekasser du har lavet og det er da nogle sjove og spændende sager du har kommet i dem :-)

      Slet
  11. Når jeg kigger på dine sættekasser, glæder jeg mig til, at flytte i maj. For jeg har for nyligt købt to sættekasser, og de skal først hænges op, når vi flytter. Den ene er til mig, og den skal fyldes med nips, jeg kan lide. Den anden er til ungerne, og jeg har tænkt mig, at den skal fyldes med biler og små figurer. Sættekasser er skønne og minder mig om min mormor. Hun havde en sættekasse, og jeg kunne stå længe og kigge på den og alt dens finurlige indhold.

    SvarSlet
  12. Skønne sættekasser - bringer gode minder :D ---- God Påske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige over - god påske til dig også :o)

      Slet
  13. Min sættekasse er, lige nu, fyldt med neglelak, i farveorden selvfølgelig :)
    Se evt. her: http://annesofie-s.blogspot.com/2012/02/her-bor-jeg-1.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Fed ide til opbevaring af neglelak!! Har selv en del stykker efterhånden. Så måske den tomme sættekasse jeg endnu ikke har hængt op kunne bruges til formålet :o) Tak for tippet.

      Har meldt mig som fast læser :o)

      Slet