Udkast til Store Genbrugsdag


Så er det på søndag, at den står på Store Genbrugsdag 11 - 15. Jeg er som tidligere nævnt at finde på Haslev genbrugsplads, mens Fantast Fabrikken er at finde i Næstved. Der er masser af forskellige arrangementer for hele familien samt loppemarked med gratis stande. Du kan læse mere om arrangementet lige her.

Til arrangementet sidste år manglede jeg sådan en måde hvorpå besøgende kunne se de ting jeg omtalt på hjemmesiden. Men jeg turde simpelthen ikke have en computer stående fremme "til fri afbenyttelse". I år vil jeg forsøge mig med et par QR koder (den sort/hvide stregkode af tern i midten af billedet ovenfor). Har nogle af jer erfaringer med sådanne? Hvor mange ved mon, at man kan scanne sådanne med en telefon? Tænker at især McDonalds kampagne har fået gang i folks lyst til at scanne ting...

Har du lyst til at kigge forbi på søndag, vil jeg blive rigtig glad for et besøg. Jeg svarer også gerne på spørgsmål om fletteri eller andre ting og sager. Har du et fletteprojekt, som du ikke kan komme videre med,  må du gerne kigge forbi med det under armen. Så kan vi prøve at kigge på det sammen :o)

8 kommentarer:

  1. Håber I får en rigtig spændende og fantastisk dag...... Ærgerligt at jeg "bor på den forkerte side af Storebælt" i denne sammenhæng.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak, Inge. Ja, jeg synes også det er lidt ærgerligt, at arrangementer ind til nu kun er at finde på Sjælland. Måske der engang bliver noget lignende i Jylland, dette kunne man håbe :o)

      Slet
  2. Hej Helene

    Store Genbrugsdag er da et genialt arrangement jeg først har hørt om nu, via din blog. Jeg håber jeg finder tid til, at kigge forbi i Næstved... eller Haslev!!

    Med hensyn til QR kode er det en genial måde, at skabe opmærksomhed på. På mit tidligere arbejde brugte vi det rigtig meget og tjekkede altid, at de virkede med vores egne telefoner, inden materialet røg ud af huset. Vi havde dem mest på fliers, kataloger og lign.
    De fleste har smartphones i dag og app til, at scanne med kan fås gratis, så hvis folk ikke har det på søndag, kan de hurtigt få det. Jeg synes det vil være en rigtig god måde, at gøre opmærksom på dine fine loppefund og ikke mindst dejlige blog!

    Held og lykke med det!!

    Hilsen meget trofast læser! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for din tilbagemelding! Jeg påtænker at bruge QR koder ved de ting, som jeg har vejledninger til på min side. Så kan folk se den eksempelvis færdige papko og derfra scanne QR-koden og komme til vejledningen. Så er det måske nemmere at forhold sig til sagerne.

      Det kunne være herligt, hvis du havde tid til at kigge forbi :o)

      Slet
  3. Jeg har også lige fået lavet en qr kode til min hjemmeside. Synes altså det er rigtig smart selv om jeg ikke selv har en mobil, som kan det. Men så er det jo godt manden har, så han lige kunne tjekke for mig om den nu også duede :-D

    Synes det lyder spændende med de genbrugsdage, men bor jo desværre også lidt for langt væk.. Men held og lykke med det i hvert fald :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak :o)

      Jeg fik også lige en venlig sjæl til at tjekke min.
      Min mobil er heller ikke så fancy!

      Slet
  4. Hej Helene. Rigtig god genbrugsdag på søndag. Super idé med kode op fin plakat, du har lavet. Har tjekket din kode, - og den virker!
    Venlig hilsen Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette :o)
      Kunne være fedt at møde op med et link, som ikke virkede eller viste til en anden hjemmeside.

      Slet