♡ Vuffelivov ♡


Som lovet billeder af min trofaste bedste ven på fire poter. Han hedder jo egentlig Monty, men lystrer alt fra lyden af køleskabets åbning til navne som Manse, Mønse, Møjert, Møvs, Skrummel, Grunk og Basse. Ja, man skal faktisk bare sige eller gøre noget, så kommer han væltende, hvis ikke han sover :o)

Han er lidt stor, fylder godt i landskabet. Han er en Gammeldags Labrador Retriever, hvilket betyder, at han er en del meget større end en almindelig labrador. Tror han vejer omkring 43 kg, så der er lidt at holde fast i for enden af hundesnoren :o) Han går heldigvis pænt.

Som jeg nævnte lige her, har jeg købt et egern af Mejse. Egernet var tiltænkt Bassen her i 4 års fødselsdagsgave. Ja - vi er så vilde med ham, at vi også fejre hans fødselsdag. Efter en god fødselsdagsfest med leverpostejsmadder til alle, faldt han i søvn med sit egern i sengen. Foreviget på billedet øverst.

Jeg har aldrig haft en så glad og trofast bedsteven som Monty

13 kommentarer:

  1. Hvor er han bare skøn, sikke da en flot, blank pels han har.
    Man får aldrig bedre 'venner' end sin hund.
    kh en retriever-ejer :)

    SvarSlet
  2. Hej Hej . Så Fin han er , Jeg har selv en af slagsen :-)
    Den Hedder Muffie, og er 15 Mdr.:-)
    KH. AG

    SvarSlet
  3. Monty ligner åbenbart min vovse Sofus, halvt labrador og halv dalmantiner, madglæde og "meget tæt kontakt" ved enhver lyd der minder om navnet, har de helt sikkert tilfælles.......hyggeligt ikk'

    SvarSlet
  4. Tillykke med Monty.Hvor ser han sød ud.
    Jeg har også en hund som hedder Monty,ligeså madglad,alt mad må da være hans,det er bare ikke kommet i hans skål endnu :).

    SvarSlet
    Svar
    1. Fint navn ;o) Synes generelt ikke jeg møder så mange hunde med netop det navn. Og den med maden er Monty helt med på. Alt det der ikke når hans madskål bliver det savlet lidt af her i huset.

      Slet
  5. årrh hvor er han bare sød!! jeg håber jeg kan møde ham en dag, han ser rigtig blid ud.
    Kunne være vi skulle lave en date en dag og tage på genbrugsrundfart eller noget krea ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne være super hyggeligt :o)

      Slet
  6. Hej Helene. Hvor ser han sød ud og sikke en blank pels, der står godt til både pude og egern. :-)

    SvarSlet
  7. Så skøn en vovse. Elsker bare de gammeldags Lab. Vi har selv en brun en på samme kampvægt, dog 1 år yngre. For tiden går han under navnet Tornerose da han har fået den dårlige vane at hopper op i sengen og sove det meste af dagen. Ellers er navnet Quark, hvilket beskriver ham meget godt.
    Det første billede er et virklelig godt et du har fanget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Har godt kigget billede af Quark på din blog. Han ser også rigtig skøn ud. Fint som han har smidt sig midt i jorden :o)

      Sødt at I kalder ham Tornerose. Vi råber bare godnat efter Monty når han lunter mod en seng. Han får det dog hurtigt for varmt.

      Monty har brune gammeldags "labber" i familien, så han er brun underpels. Med sin sorte overpels bliver han rigtig hurtig varm i skolen, hvorfor vi skubber ham væk, når han har været der længe. Hurtigt smutter han dog tilbage - vi plejer at sige, at han drømmer om at blive en brun lab ;o)

      Slet
  8. Det lyder som den perfekte fødselsdag! Tillykke.

    SvarSlet
  9. Det var da de sødeste billeder. Ja de hunde er en kæmpe fornøjelse og en glæde i livet.
    Kh Luna (Border Collie) og Fru Rømer

    SvarSlet
  10. Jeg får helt lyst at sy et egern til min :-)Knus AG

    SvarSlet