Utålmodighed


Jeg var vist lidt for hurtig til at få afskrevet de kære små citronkerner i mine gamte hyacintpotter. Nu titter der nemlig små grønne spirer frem i begge potter. Kernerne har formentlig bare lige skulle slå rod først.

Men fordi jeg ikke troede på, at de overhovedet kom, har jeg faktisk puttet et frø fra en skive ananas ned i den lyserøde potte. Mon også det kommer? Jeg aner ikke om det virker at så sådan et frø!? I så fald får jeg en fin sammenplantning :o)

Men sjovt kunne det være, hvis citronplanterne bliver til bitte små træer.

7 kommentarer:

  1. Spændende projekt med forskellige kerner fra frugt du har gang i.

    Jeg elsker også sådan noget. Kan give dig et tip, hvis du gerne vil have tomater. Man skære en skive fra en tomat man godt kan lide og planter den i en potte. Efter lidt tid kommer der mange spire. Jeg har selv nogen stående i vores køkken vindue og jeg gør det samme hver år og der er altid held ved det. Det smarte er at man fra start ved, hvordan tomaten ser ud. Det var et tip jeg engang fik af min mormor :-)

    Held og lykke med dine spire.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil straks få sået mig nogle tomater!
      Tak for tippet!! :o)

      Slet
  2. Ih hvor spædende.. Har du bare plantet kernerne fra en citron??

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep! Eller, de lå i lunkent vand i et par dage forinden.
      Herefter har de passet sig selv i en omgang pottemuld.

      Slet
  3. Hvis du vil plante en ananas, skal du plante hele den øverste skive med top på, så skulle det gerne begynde at gro (ananasplanter er en slags busk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Det er hermed blevet til næste projekt :o)

      Slet
  4. For en god ide!! Skal strax igang med at så citron,tomat og ananas :-)

    SvarSlet