Endnu en duet

Bjørn Wiinblads motiv "Flora" er utrolig afholdt her på værelset. Hele 5 vaser har jeg efterhånden fået hamstret. Hver i sær har de stået mig i en 10'er. Så det er heldigvis en billig afhængighed at have modsat eksempelvis rygning.

En enkelt anden Wiinblad vase har tidligere haft fundet vej til samlingen. En vase med motivet "Duet". Det minder mig om hyggelige sommerdage/aftener i Københavns Tivoli. Derfor røg vasen i sin tid med mig hjem. Kort efter begik den dog selvmord. Vinden tog den gennem det åbne vindue, og den røg ned på fliserne udenfor.

Jeg troede først at et tegn var blæst ned fra taget. Men så fandt jeg vasen i 100 stykker mindst. Helt ærligt var jeg ved at stortude, da vasen lå der i tusinde stykker. Og den har været meget savnet siden. Især efter Annas smukke indlæg.

Men nu er den her altså igen. Eller, en ny udgave er. Et smukkere og mindre brugt eksemplar end tidligere. Tilmed kostede det kun det halve af, hvad jeg tidligere gav for det andet eksemplar. 20 kroner - et kup!

Aldrig løse vaser foran et åbent vindue, det har jeg lært.
Så når vindues skal åbnes, rydder jeg hele karmen!

7 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud. God karma at du fandt en ny.

    SvarSlet
  2. Hvor er de bare fine dine vaser. Det er ikke længe siden det er gået op for mig at det også findes i blå. Håber at være heldig og finde en på sommerens markeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde det så omvendt. Først fik jeg et par blå på krogen før jeg fik fundet ud af, at der også fandtes sorte. Dog adskiller den sorte sig i størrelse en smule fra de blå.

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Jeg er også ret glad for han BW! Jeg har vist ikke tal på hvor meget jeg har mere, men jeg får vist heller aldrig nok ;-)

    SvarSlet
  5. fine indkøb du har lavet...
    kan se, at du har en svaghed for bw og har faktisk nogle platter liggende som jeg aldrig får brugt, hvis du er interesseret kan du se dem her http://heksegarn.blogspot.com/2012/01/genbrugsguld.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tilbuddet, men jeg er vist ved at være godt garderet på lige netop det område :o)

      Slet