Fredagsfangst


Hvor er det rart at kunne gå på loppemarked en fredag. For så at kunne fortsætte lørdag og søndag! Vejret var heldigvis fantastisk i formiddags modsat nu, hvor det mest af alt ligner noget der byder på regn og torden om et par minutter.

To små mumifigure røg med hjem til sættekassen sammen med den fineste sommerlige glaskande. Kan lige se den udenfor med saftevand på en varm sommerdag. Jeg mener at have set nogle glas med samme print bare mindre. Findes de mon, eller er det bare mig som ønsketænker?

13 kommentarer:

  1. tror jeg har set nogle... skal nok holde øjnene åbne

    SvarSlet
  2. Elsker mumitroldene - ren nostalgi :)

    SvarSlet
  3. De findes for vi havde dem i mit barndoms-sommerhus... God jagt :-)

    /Helene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helene. Dejligt at vide!
      Har søgt nettet tyndt uden at finde nogle billeder.

      Slet
  4. Jeg har 3 glas jeg arvede fra min bedstemor. Blev så ked da det ene gik i stykker her sidste dag, så har faktisk selv været på udkig efter nogle. Viste ikke der fandtes en matchende kande. Sådan en må jeg da bare eje.

    kh
    Simone

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg mener at have set glas, sådan uden at kunne huske hvor og hvornår. Men netop en kande har jeg med garanti aldrig set. Så jeg blev helt glad, da den kun kostede 25 kroner og derfor godt kunne komme med hjem.

      Så nu melder jeg mig ind i klubben af folk som leder efter glas :o)

      Det er så ærgerligt når noget værdsat smadre. Især hvis det har en historie med sig som dine glas. Man kan næsten sætte sig ned og tude over det i sekunderne efter det sker. Jeg kan i hvert fald!

      Slet
    2. Det gjorde jeg også. Så voldsomt at kæresten kom rendende fordi han troede der var sket mig noget. Men det var der vel egentlig også psykisk.

      Slet
  5. Du skal bare spørge fru sommer, helene ! jeg havde 3 glas. så 2. og har nu kun 1 tilbage. de smadrer særdeles let :( men jeg har hermed reserveret dig til dig - evt. byt med alt det du ved jeg samler på ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen jeg vil da komme forbi engang så :o)
      Tænker jeg kunne tage en bøtte under armen måske?
      Du samler også på den med fladt sugelåg ikke?

      Slet
  6. måske dette var noget Helene. De matcher nemlig ikke helt de glas jeg har. Mine er nemlig ikke runde i bunden, samt der er mere "ufarvet" glas over blomsterne.
    http://www.pointtrade.dk/128981/soede-retro-glas

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var lige præcis dem jeg tænkte på! Tak :o)

      Slet