Musselmalet drøm


Selv rigtig god mad kan smage en lille smule bedre, hvis man spiser det af smukt porcelæn. Det musselmalede fra Royal Copenhagen har altid været en af favoritterne hos mig. Kan huske drømmene om at eje stellet helt tilbage fra Undervisningsministeriets stilemner i folkeskolen. Her fandtes der ofte noget om danskhed, jordbær i musselmalede skåle osv. Jeg var allerede dengang solgt til stanglakrids!

Nu er jeg blevet lidt ældre, og styrer finanserne selv. Samtidig er tidspunktet hvor jeg smutter hjemmefra ikke længere så langt væk. Dog er studiebudgettet ikke til et helt sprit nyt stel, hvorfor jeg som altid søger de brugte alternativer.

Med det i baghovedet handlede jeg hurtigt på gårsdagens loppemarked, hvor en lille kageopsats, en kagetallerken, 3 dybe skåle og en stor tallerken kom med hjem for 80 kroner. Bevares, der er små afslag. Men så kan stellet altså holde lige så længe eller kort som det lyster!

5 kommentarer:

  1. Det er altså nogle fede handler du får gjort dig! Jeg tror snart jeg skal have fundet min indre krejler frem, for jeg mangler også en del til mit stel selv (Kronborg Valløe fra KPM)så mon ikke der kunne støves noget op ved diverse af sommerens bagagerums-/kræmmermarkeder... Jeg krydser i hvert fald fingre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er næsten ikke det, som ikke kan opdrives på loppemarkeder.
      Markeder for private, bagagerumsmarkeder eller markeder arrangeret af idrætsforeninger er at foretrække. Så er priserne mere medgørlige, og der er sandsynlighed for deciderede kup! :o)

      God jagt!

      Slet
  2. Ej den kage opsats er fin :)

    SvarSlet
  3. Ai, men tillykke med den fantastisk gode handel. Det er bare dejligt og det muselmalede er jo altid smukt.

    SvarSlet
  4. Nej, hvor er det fint :) snyd!

    SvarSlet