Tapet & citronplantagen i vindueskarmen



På trods af at mit eksamensprojekt pt. sluger en masse af min tid, har jeg fundet lidt tid hist og her til diverse sysler. Blandt andet er bagpladen til mit afslebne københavnerskab blevet tapetsere. Dette med ynglingstapetet over dem alle.

Det at tapetsere gik forholdsvis nemt. Nemmere end jeg lige havde troet. Men NØJ et arbejde med at slibe skabet ned! Så så man ellers lige mig med rystepudser og alverdens andet slibegrej. Det var helt så mine fingre sov til sidst. Nu mangler bare vindstille vejr, så jeg kan få malet og lakeret :o)

Mine cintronspirer er utrolig nok stadig eksisterende. Lotusgryden går nu under navnet "citronplantagen i vindueskarmen". Jeg er helt stolt over, at de stadig lever! Jeg er ellers ikke så god til at vande, hvorfor søster plejer at forære mig solcelledrevne blomster i stedet. Men lysten til at se nogle større citronplanter/træer driver pt. værket.

4 kommentarer:

  1. Hej Helene,

    Hvor meget tapet har du brugt? Jeg skal nemlig snart selv til at tapesere bagpladen af mit københavner skab, og jeg kigger på tapeter på bl.a trendsales, men da jeg ikke har skabet her kan jeg ikke måle hvor meget jeg skal bruge.

    Jeg er vild med dit tapet - findes det mon i grønne eller gule nuancer?

    Kh Katrine

    SvarSlet
  2. Hej Katrine.

    Der findes denne blå/lilla/grønne kombination, som jeg før har vist frem:
    http://www.genbrugblirguld.blogspot.com/2012/02/blomster.html

    SvarSlet
  3. Hvor ser det bare fantastisk ud med tapetet! Kan godt forstå du er vild med det, og hvor er du sej at tapetsere og rystepudse :-)

    SvarSlet
  4. Hehe.
    Jeg er heller ikke for fiks med blomsterne.
    Men trods eksamensprojekt bugner min vindueskarm også af spirer.
    Hos mig er det agurk, tomat, limabønner og artiskokker :).
    /maj

    SvarSlet