Historien om genbrugsskamlen


Ja, sådan gik skamlen fra at have sort plastikbetræk til at ligne et helt gartneri. Stoffet stammer i øvrigt fra byttet med Anna. Da jeg så stoffet, viste jeg med det samme, at det skulle bruges et sted, hvor jeg kunne kigge på det hele tiden. Nu er det i hvert fald synligt! Benene skal på sigt males hvide, men det må lige vente et par uger, da jeg har et par ting der skal males samtidig.

Og til historien om skamlen... Den er købt på gårdsdagens loppemarked til gavn for en idrætsforening af en flink sælger. Han spurgte til, hvis jeg ville give for den. Desværre var det sorte betræk revnet, så jeg sagde maksimum 40 kroner, for den skulle jo ombetrækkes. Tænk engang, sælger udbrød straks, at en sådan sag ikke kunne koste mere end 20 kroner!? Den har jeg ikke oplevet før, at en sælger ligefrem halvere prisen på den måde.

Når det er sagt, brokkede jeg mig ikke :o) Sælger fik en 20'er og jeg fik nuppet skamlen under armen. Da jeg kom hjem fik jeg min utrolig hjælpsomme far til give en hånd med ombetrækningen. Så nu er det bare at skrue benene af og spraymale løs!

For 20 kroner skammel + stof og snart lidt maling!
Når genbrug bliver guld!!


9 kommentarer:

  1. Ej hvor er du dygtigt! :-)
    Den er blevet rigtig fin!

    Tale /talestales.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! :o)
      Min kære far har en stor del af æren for, at ombetrækningen gik så fint. Det var list svært både at stramme stof til og klipse det fast.

      Slet
  2. Uh den er flot! Jeg glæder mig til at se når den er malet.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  3. flot flot flot! og god pris :) Jeg leder også med lys og lygte efter sådan en skammel der...

    SvarSlet
    Svar
    1. Har også kigget længe... Men pludselig stod den der.

      Slet
  4. Hi hi, jeg har betrukket en skammel herhjemme med samme stof. Ja, det er FINT!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor fint! Måske er det stoffet som bare indbyder til at komme på skamler!? :o)

      Slet
  5. Hej Helene

    Hvor er den bare blevet flot! Dejligt, du kunne bruge stoffet. Jeg har også modtaget dit stykke i dag - tusind tak, fordi du ville bytte! :-) Jeg skal helt sikkert sy noget til mig selv ud af stoffet, men hvad ved jeg endnu ikke....

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  6. Ej hvor er den bare blevet vildt fin, jeg har to små skamler her hjemme med samme plastik betræk, tror da lige jeg skal se om jeg kan få dem om betrukket det ville da klæde dem :)

    SvarSlet