Når den enes skrald er den andens guld

Intakt kagedåse med de fineste fugle. Hjembragt fra en metalbunke.
Stabler af ølkasser fra gymnasiet røg i en container - aldrig har så mange elever sammen fået fisket dem op :-)

En hvid klat maling og to nye greb. Det bedste fra storskrald!

En klat hvid maling og man får det fineste supplement til de lidt mere firkantede FDB-tremmestole.
Rød emalje på toppen af storskraldsbunken viste sig at være den fineste Copco gryde. Dog uden låg.
Grønne indslag fra den lokale genbrugsplads. Det var tider, dengang man bare kunne nappe løs.
Et lille udsnit af de ting jeg selv har fået hamstret fra storskraldsbunkerne i byen. Af andre ting kan nævnes en gine og en kommode. Den enes skrald er virkelig blevet mit guld!

5 kommentarer:

  1. Du er en knag til at finde guld😊 Lige et lille spørgsmål .... Hva er det for nogle Marmekko blomster du har hængende over det lille "skuffebord" på billedet
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle.

      Det er skam kanten på min opslagstavle, som jeg har dekoreret med udklippede Marimekko blomster af karton. Du kan se flere billeder af den (også nogle nærbilleder) her:

      http://genbrugblirguld.blogspot.dk/2012/04/pa-den-ellers-fyldte-opslagstavle.html

      og

      http://genbrugblirguld.blogspot.dk/2012/01/lidt-ligesom-forar.html

      Slet
  2. Åh, for hver gang du viser dit skønne fund af en tremmestol frem, jo mere misundelig bliver jeg.. Hvem smider dog sådan noget ud!? ;-)
    Superheldige og VILDT skønne storkraldsfund du har fundet dig! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tænkte jeg også. Hvem smider sådan en smuksak ud.
      Jeg er dog enig med udsmideren om, at den trængte til en meget kærlig hånd og noget maling. Den var virkelig slidt.

      Men jeg er sikker på, at den kommer til at passe SÅ fint ind sammen med mine fire andre FDB tremmestole, som nu står afslebet og venter på samme hvide maling :-)

      Slet
  3. Ejj du finder bare de fineste ting :o) Gad godt at jeg var så heldig :o)

    SvarSlet