SØGES: Erik Kold osteklokke (Sally)

Først og fremmest undskyld for den super dejlige tegning - det var bare nemmere at tegne sagen... Ellers skulle jeg først til at maile til en indehaver af osteklokken og spørge om lov til at låne billede :-) Rigtige billeder kan ses via. Google lige her.

Jeg har tidligere søgt en osteklokke fra Erik Kold (serien hedder vist Sally!?). En del læsere er dog kommet til siden, hvorfor jeg nu forsøger igen. Min samling af bøtter bliver først komplet, når jeg har mindst en oste- og eller pålægsklokke.

Efter en del research er jeg kommet frem til, at klokkerne findes i to modeller. En med blomster og teksten "OST" samt en model udelukkende med blomster. Modellen med OST er spottet med gult og brunt print mens den anden model med udelukkende blomster i hvert fald findes i rød, gul, brun, grøn og hvid.

Farve og model er underordnet.
Skriv endelig! :-)

11 kommentarer:

  1. Prøv og kig her
    http://just-retro.dk/koekken/visur.asp?id=535&returpage=default.asp?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de helt rigtige bøtter.
      Men desværre ikke en osteklokke.
      Den har håndtag øverst på plastiklåget.
      Og en stor flad bund.

      Men tak for linket :-)

      Slet
  2. De er også svære at finde. Min mor var så heldig at komme hjem med en Osteklokke til mig :) er super glad for den.
    Mille :)

    SvarSlet
  3. Osteklokken er virkelig svær at finde her i Danmark.
    Sidste sommer fandt jeg et fin og velholdt eksemplar af slagsen, med røde blomster til en pris af 100 svenske kr.
    God jagt :o)

    Hilsen fra Bente.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o)
      Jeg har hørt fugle synge om, at de skulle være en anelse lettere at opdrive i det svenske. Jeg håber!

      Slet
  4. hej helene har fulgt med på din blog i noget tid nu og tror sørme jeg kan hjælpe dig :) kender en der sælger en den er orange og der står ost på den :) hvis du er intra så må du godt skrive hurtigst muligt :)

    SvarSlet
  5. Frøken Sørensen - Jeg er SÅ interesseret!!!

    SvarSlet
  6. Prøv evt dem her: http://www.trendyenser.com
    Jeg var i butikken i dag, så mange bøtter men desværre ingen osteklokke.
    Han har måske gemt nogen et sted ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet! :o)

      For det ikke skal være løgn, har jeg på det seneste fået hjælp af flere bloggere til at finde hele 2 overdele af osteklokken. Den ene er SÅ fin, der står OST på.

      Så egentlig mangler jeg "kun" underdelen. Men finder jeg en hel klokke i god stand, så ryger den hele med hjem :o) Så er der et ekstra låg at skifte med.

      Slet
  7. Vi har haft en stående - i perfekt stand -i vores lille retrobutik i Esbjerg et stykke tid, men der var ingen interesse for den....men da vi satte den tilsalg over DBA skete der noget. Ærgelig at jeg først ser din efterlysning nu:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes ellers virkelig jeg forsøget at sprede budskabet ved efterlysningen herinde og en søges-annonce på DBA :o)

      Ja, møg ærgerligt!! Jeg drømmer virkelig om 1 måske 2 intakte til mit kommende køkken. Det er virkelig den ting, som jeg bare MÅ eje :o)

      Slet