ØV-oplevelse

Billedet af denne taske sendte jeg til en læser af bloggen i går. Vedkommende havde forinden lagt billet ind på et flettet penalhus samt bestilt denne sorte flettede sag efter særlige mål. Den sorte sag havde jeg forinden brugt det meste af søndagen på at fremstille.

Tænk engang - 2 minutter senere dumper en mail retur... Nu er begge ting uønskede...

Jeg må indrømme, at jeg synes det er SÅ tarveligt!! Et er at man alligevel ikke vil have en vare som på forhånd var fremstillet, den lå jo til salg i forvejen. Den kan nemt sættes til salg igen. Men når man ligefrem beder en person bruge tid på at fremstille en genstand efter specielle mål, så synes jeg på forhånd man bør være afklaret med prisen og om man virkelig vil købe tingen.

Jeg er ærlig talt super skuffet, hvilket jeg også formoder at personen forstod.

Jeg har skrevet om den problematik tidligere. Her lod jeg tvivlen komme "mine kunder" til gode og droppede ideen om forudbetaling efter at være kommet af med mine øv-følelser. Nu står jeg her så igen. Denne gang bliver jeg nød til at tage skridtet fuldt ud og sige, at jeg kun påbegynder bestillingsprojekter efter at have fået halvdelen af beløbet på forhånd.

Detaljen er føjet til min salgsside.
Her er den sorte taske og penalhuset i øvrigt at finde snarest.

26 kommentarer:

  1. Jeg synes ikke kun du skal have halvdelen af forudbetalingen, men stå fast ved at du skal have hele beløbet, det er jo et stort arbejde, det ved jeg alt om.. Og vigtigt du holder fast ved dette så du ikke kommer til at stå i denne situation, og hvis kunden ikke ønsker at betale før produkt er lavet, risikere du bare hvis du er for "flink" dette.. Jeg har vist også skrevet det til dig før:) Husk på det er ikke "uhøfligt" hvis man kan sige det, at bede om betaling før man begynder arbejdet. Hvad gør ikke firmaer når man bestiller? Der betaler man jo oftest for produktet før det bliver sat igang. Så ender du heller ikke med at blive skuffet, da kunden så har betalt og bestillingen er fast, da du er begyndt på produktionen af produktet..

    Vh Mia

    SvarSlet
  2. Helt enig i at slikt er tarvelig! Det går jo så klart mye tid ned i å lage, og hvis en ombestemmer seg så kan en jo si ifra med ett? Fysj og fy! Håper du får solgt til noen andre! Du er jo riktig så dyktig:-)

    Forresten: Det stoffet du har på bildet her, du har ikke tilfeldigvis mer av det, og som du kunne tenke deg å selge? :-) Jeg er helt vill med det stoffet, så det er vel lov å forsøke?;-)

    Klemmer - og lykke til med videre bestillinger!

    SvarSlet
  3. Åh, det har jeg også prøvet et hav af gange... Man bliver så ked af det. Engang var jeg igang med en brudekjole. Halvvejs blev bruden enig med sig selv om at den skulle syes i noget helt andet stof. Altså mega meget spild af tid og materiale..!

    SvarSlet
  4. Ej sådan noget gør man da bare ikke - så ender det jo med at man kun laver det man har lyst til og så kan FOLK købe det som er til salg - slut med at lave på bestilling - hvorfor er der ALTID nogen som skal ødelægge det af for dem som gerne vil betale det de bestiller - dum !!!
    Håber det lykkes dig at få dem solgt alligevel & at du kommer af med denne føles du lige har fået over folk som "pisser" på dit arbejde & din tid.
    kærlig tanker til dig

    SvarSlet
  5. Ej, hvor respektløst...... Øjjjjj jeg skulle sluge den.
    Jeg mener helt klart at du skal bede om HELE beløbet. Et er at det er et mega stort arbejde, men TIDEN du også bruger p.
    Håbet du kommet af med den trælse følelse og at din" kunde" har lært noget af dette også

    SvarSlet
  6. Jeg syntes bestemt at du skal forlange at HELE beløbet bliver betalt inden du sætter produktionen i gang. Hvis man ønsker et produkt kan det vel ikke være et problem at betale på forhånd?

    SvarSlet
  7. Er helt enig - hvor er det øv!

    Betaler du egentlig skat af dit taskesalg? :)

    /Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis :-)

      Ja, jeg laver kvittering på hvert solgte fletteri og betaler dermed skat af overskud når udgifter til materialer (lyslås, foer, hanke, tråd, vand og sæbe) er trukket fra.

      Slet
  8. Ej, hvor tarveligt, det kan personen ja undskyld mig F..... ik være bekendt.
    Jeg mener, ligesom de andre læsere, at du skal bede om det fulde beløb, inden du går igang med så stort et arbejde, det gør jeg skam også selv med mine kreaprojekter til dem, jeg sælger til. Det er jo et mega stort arbejde, og ikke mindst tiden, man bruger på det.

    Håber at du finder en anden sød køber til så fin en taske.

    Mvh Helena.

    SvarSlet
  9. Det er desværre altid få der skal ødelægge det for resten. Tag hele beløbet inden du starter;O)

    SvarSlet
  10. Det er bare ikke godt nok - som jeg også har skrevet før. Du skal ikke nøjes med halvdelen, men tage det hele. Så kan du evt. graduere hvis det er folk, du har handlet med tidligere. Men folk, du ikke kender, må betale på forhånd! Basta.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  11. Er helt enig med alle de andre - bare husk, at der er 14 dages returret på varer købt på nettet med undtagelse af privatkøb, som dit jo ikke kan betegnes at være. Tjek evt op på, hvordan reglerne kan være anderledes ved bestillingsarbejde med specielle dimensioner o.lign. Det er lidt af et dilemma, hvor du altid vil være den, der står med 'aben' i sidste ende, fordi lovgivningen i Dk er lavet til at beskytte forbrugerne.
    Kh Line

    SvarSlet
  12. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  13. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  14. Jeg mener også at det er helt fair at forlange hele beløbet på forhånd, når du skal opfylde specielle ønsker.
    Du får vel også betaling, inden du sender "standardvarer"?
    Jeg har skrevet mange sange i min tid. Jeg gjorde det, at jeg sendte et vers, når sangen var færdig, og resten når pengene var betalt. Det fungerede rigtig godt (men er svært at overføre til tasker, kan jeg godt se ;-))

    SvarSlet
  15. Ja, sikke en øv-oplevelse. Jeg ville som køber ikke opfatte det som dårlig service, hvis jeg skulle betale pengene ind på forhånd. Jeg tror nærmere jeg ville undres, hvis ikke jeg skulle... SÅ jeg bakker 100% op om din beslutning:-)

    SvarSlet
  16. øv hvor surt! Ja det er da helt okay at kræve betaling for en del af det (efter min mening! Det går jo også den anden vej, selvom jeg er helt sikker på at du udfører jobbet til perfektion. Men ja bestillingsarbejde, det er noget jeg ikke er dus med. Jeg gør det kun med blogdesign, da jeg ikke synes man kan komme uden om det! Men hold da op man bliver skuffet, når man har brugt lang tid på en opgave og den i sidste ende ikke er ønsket, betaling eller ej!

    SvarSlet
  17. Vi ønsker jo alle, at tro det bedste om folk, men der er bare for mange rådne kar iblandt til, at det kan lade sig gøre ved forretning. Du kan og skal helt sikkert tage betaling inden bestillingsarbejde udføres. Sådan er det alle steder, store som små forretninger og kan en kunde ikke acceptere det, ja så må kunden jo undvære.
    Så ærgeligt at du skal stå i sådan en situation.

    SvarSlet
  18. Aj jeg kan godt forstå du blev gal i skralden...sikke da en opførsel...For det meste betaler man jo forud og det synes jeg da også du bare skulle og da især når det er ting lavet efter specielle mål!

    SvarSlet
  19. Helt enig med de andre! Selvfølgelig skal du, som slider og slæber for at lave de smukke ting, have sikkerheden på din side!
    Se bare på sider som Trendsales, DBA og så videre.. Der betaler folk hele beløbet på forhånd, uden slinger i valsen.
    Du er en flittig og ærlig pige, så selvfølgelig skal du have pengene på forskud! Alle pengene! ;-)

    SvarSlet
  20. Jeg synes også bestemt at du skal tage hele beløbet inden du påbegynder arbejdet. :)

    Skide god hjemmeside :) Du er meget inspirerende :) Jeg har selv fået gang i taskefletteriet :)

    Knus TP

    SvarSlet
  21. Jeg synes også, at det vil være helt i orden at du tager hele beløbet - for det tager altså lang tid. SÅ må folk finde ud af hvad de vil inden de smider en ordre af sted :)

    SvarSlet
  22. Gud hvor tarveligt!!
    Hvor meget tager du for dine penalhuse? (:

    SvarSlet
    Svar
    1. 300 for de små. Sådan et som "køber" havde fået reserveret.
      Op til 400 for de større.

      Slet
  23. Øv øv øv! :/ Det er ellers en sød taske! :D

    SvarSlet
  24. enormt fed pung men det er da rigtig nedern når der er nogle der lige skal ødelægge ens dag på den måde!!! især efter du har brugt tid på at lave den, har selv prøvet at lave punge ligesom den og ved derfor hvor laaaaaaaang tid det tager :-) op med humøret

    SvarSlet