Nu endnu billigere!

Forleden eftermiddag fik jeg sådan lyst til at lufte cyklen sidst på eftermiddagen. Hvor kører man hen, når turen ikke har noget formål? Genbrug :o) Så da klokken slog fem og genbrugsbutikkerne lukkede, havde jeg akkurat nået alle 4 styks i byen.

Det sjove ved besøg i sådan butikker er, at man aldrig kan regne med hvad de har og ikke mindst hvornår de har det. Nu har jeg igennem over et år ledt efter et Scrabble spil, så jeg kunne lave plastikbrikkerne til magneter. For en måned siden lykkedes det så - et intakt spil med masser af brikker til sølle 10 kroner.

Sidenhen er min ellers genbrugsskeptiske søster (i det meget skjulte) blevet glad for magneterne. Når jeg en sjælden gang møder genbrugsglæde fra de kanter, ja så skal det udnyttes! Heldig som jeg var stod der et nyt spil i genbrug. Denne gang til kun 5 kroner. Det bliver simpelthen billigere og billigere at glæde andre med genbrug!


15 kommentarer:

  1. Hold da helt op..... Det varer da ikke længe før du får penge for at handle i genbrug.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Den dag ser jeg frem til :o)
      Omvendt får man så ikke støttet det gode formål som genbrugsbutikker og loppemarkeder ofte støtter op om.

      Slet
  2. Heldige dig! Skulle du falde over et tredje, så sig endelig til :0)

    SvarSlet
  3. Hvor heldig har også kikket det sidste år og i mange genbrugsbutikker
    så det er da utrolig du lige finder 2 men super godt

    SvarSlet
  4. Fed detalje at du har skrevet vand og sæbe.
    Elsker at følge med i dine kreative sysler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er simpelthen en svaghed som følger med spillet.
      Der bliver stavet alle mulige ord hist og her.
      Da billedet blev taget "vand og sæbe".

      Slet
  5. jeg går også og leder, men dem vi har i byen er bare så kedelige... :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Formoder du mener genbrugsbutikkerne i byen du bor i?
      Jeg har lige haft en periode over over 2 måneder, hvor jeg intet har købt i vores genbrugsbutikker. Så det er meget periodisk, at de er enten spændende eller helt møg kedelige.

      Slet
  6. haha fedt med vand og sæbe ;D jeg elsker også bare at gå i genbrug fordet første er det hyggelig og som læse hest finder man mange gode og billige bøger ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er nemlig så mange fine og spændende bøger. Jeg har aldrig været den store læsehest af skønlitteratur. Men faglitteratur er jeg glad for. Og lærebøger og lignende fra gamle dage koster ingenting næsten, og dem jeg har fundet er bare lykken!

      Slet
  7. Hvor er den sej den lampe, det ville lige være noget for min den yngste, især hvis han selv skulle spise alt isen først.

    Hvergang jeg er i genbrugen leder jeg efter det spil, men har ikke haft heldet med mig endnu.

    Tak fordi du deler:-)

    Ha´en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha... Ja man kan virkelig nå at få stillet sin istrang! Desværre er alle isvarianterne ret pebrede, så jeg har fået hjælp fra bekendte til at samle alle bøtterne :o)

      Held og lykke med jagten på et Scrabble spil!
      Og du må også have en rigtig dejlig aften, Susi :o)

      Slet
  8. Hvor er du irriterende heldig at du kan finde dem med plastikbrikker - kan selv kun finde dem med papbrikker, og det dur jo ligesom ikke ;-)
    Øv hvor er jeg misundelig! :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender alt for godt til den følelse du oplever. SÅ mange gange er jeg spurtet til spilbunker, fordi jeg så noget der lignede. Og hver gang frem til nu er jeg blevet dybt skuffet - papbrikker.

      Og de kan, som du skriver, jo slet ikke bruges.

      Slet