Til en lille pige

Engang tog det mig flere dage at hækle en blomst - jeg lærte faktisk at hækle efter opskrift, da jeg lavede min første blomst. Nu tager en blomst kun en aften med det ene øje mod fjernsynet og det andet mod hæklenålen. Nu ser man virkelig, hvor meget øvelse har gjort mester. Den første blomst var så skæv og hullet, at jeg næsten får lyst til at fjerne billedet fra bloggen.

Men da der for nyligt kom en lille pige til verden i omgangskredsen, greb jeg nålen og fik tryllet en ny og  bedre blomst frem. Var selv lykkelig for tøjdyr da jeg var lille. Jo flere jo bedre ;-) Så kan man vel lige så godt hjælpe de nybagte forældre med at påbegynde en samling, hvis nu deres datter oplever samme glæde for tøjdyr.

8 kommentarer:

  1. Sød tanke at give en lille ny en hæklet blomst:-) Jeg synes da klart, at du skal lade det gamle indlæg bestå!-alle var jo nybegyndere engang ( jeg er stadig!) - og det er rart at se, at man bare bliver bedre og bedre når man øver sig...

    SvarSlet
  2. Hej Helene.

    Nu har igennem den senere tid fulgt med i den skønne blog.

    Det hele startede med at jeg fandt din fantastiske beskrivelse af slikpapirstaskerne. Det har resulteret i en enkelt taske og stakke af slikpapir der gerne skulle blive til flere.

    Nu er jeg blevet "afhængig" af din fine blog, og skal hver dag liiiiige ind og lure om der er kommet flere geniale ideer.

    Nu så jeg lige den fine blomst, og kom til at tænke på min lille nieces yndlings legetøg, som er en hæklet aberangle med en lille klokke i.

    Bare en tanke at blomsten jo også kunne være en rangle, hvis man lagde en lille klokke inden i knoppen, der ser ud til at være plads. En tosset idé, jeg tror jeg skal prøve af - som hermed er delt;-)

    Tusind tak for en inspirerende blog.

    Sommerregns-hilsener
    Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Gæt hvad min blomst har i "knoppen" - en bjælde :-)
      Nemlig. En rangle :o)

      Slet
    2. Ja selvfølgelig har din mastermind regnet den med bjælden ud;-) Den er vildt sød.

      Slet
  3. Hvor er den bare fin :) jeg er så vild med alle de hæklede ting :)

    SvarSlet
  4. Super sød blomst :) Har selv lave en til min niece for noget tid siden, den er hun rigtig glad for :)

    SvarSlet