Lykken er...


... igen at have hvid sytråd på lager efter gårsdagens katastrofe! Stof2000 var mig i dag behjælpelig med sytråd, mens de danske håndboldherrer sørgede for baggrundslarm og underholdning. Selvom de desværre tabte, blev sengetæppet i hvert fald SÅ færdigt :o)

Farverne kommer slet ikke til sin ret med de mørke billeder, men jeg måtte simpelthen afprøve det på sengen og knipse billeder! Kantbåndet blev lyseblåt mens bagbeklædningen er lyserød. Der kom desuden et lag pladevat imellem, så det blev lidt tungere og dermed nemmere at smide ud over sengen.

Jeg vender tilbage med flere billeder når lyset står op igen :o)

26 kommentarer:

  1. Hold op hvor er det bare smukt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Og ja, jeg er også ganske godt tilfreds.
      Nu er der i hvert fald ingen undskyldning for ikke at rede sengen.

      Slet
  2. Hvor blev det bare fedt Helene! Flot arbejde - og det bliver da en nydelse at smide den skønhed på sengen hver morgen :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også helt til at skulle redde seng i morgen :o)
      Og ikke mindst til at se det i dagslys også.

      Slet
  3. Hold da op.... Smukt smukt smukt... Det må da ha taget evigheder... Så flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, det har taget mig mange timer. Specielt fordi jeg besluttede mig for kun at lave firkanterne 15 x 15 centimeter. Men nøj hvor har jeg også bandet det til månen og tilbage et par gange.

      Først drillede samlingerne, dernæst kantbåndet og ja, så havde jeg jo pludselig ikke mere sytråd, da det gik så godt.

      Slet
  4. Helt helt fantastisk:)
    Kh Charlotte

    SvarSlet
  5. Hej Helene : )
    Uha, hvor blev det bare et smukt tæppe,-jeg simpelthen ELSKER det færdige resultat! Skønne, skønne lapper, ELSKER den lille fugl blandt alle de smukke blomster! Og sikke et arbejde! Godt jobbet! : )

    Kh fra Marthe

    SvarSlet
  6. Nøj hvor er det fint! Sidder selv og arbejder på en patchwork kæmpenpude med små firkanter. Sikke et arbejde :) Og så har jeg lavet et dynebtræk i samme farver som du har brugt her. Opgav helt med pladevat osv. Især når det jo er så stort at arbejde med!
    Respekt herfra! Godt gået Helene :D

    SvarSlet
  7. Det er så flot:-), hvornår syr du mit sammen:-). I "syklubben" måske, så underbukser jeg:-):-)

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare rigtig fint... rigtigt godt gået...

    SvarSlet
  9. helene, det er bare SÅ fint! jeg ved hvor stort et arbejde er, det tager mange timer først at klippe ud, sy sammen og dernæst kantbånd, det driller også stadig mig.
    Håber at kunne se det live en dag :)

    SvarSlet
  10. Hvor er det bare blevet fint! Det er virkelig et stort og imponerende stykke arbejde, der er lagt i det tæppe.
    Må jeg spørge om du har quiltet det? Eller sidder lagene kun sammen i kanterne? Overvejer selv at gå igang med et lignende projekt, men tror desværre ikke min tålmodighed rækker så langt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er punktquiltet, eller hvad det hedder.
      Har lavet små sting i samlingerne af firkanterne på hele tæppet.

      Slet
  11. Det er bare vildt smukt! Hvor store er firkanterne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Firkanterne måler 15 x 15 centimeter.
      Så går der 1 centimeter fra til sømrum hele vejen rundt.
      Så sammensyet måler de 13 x 13 centimeter :o)

      Slet
  12. Wauuww hvor er det flot!!!!
    :o) Karina

    SvarSlet
  13. Lys eller ej - det er sindssygt flot - tillykke med at du endelig nåede i mål med det store arbejde ;)

    Kh Karina

    SvarSlet
  14. Hold da kæphest hvor er det bare blevet flot! Fandens til dovenhed, at man ikke lige får taget sig sammen og laver et selv ;0)

    SvarSlet
  15. Waouw.. hvor er det bare fantastisk flot stykke arbejde du har lavet...
    sikke en ti det må have taget..

    SvarSlet
  16. Hvor er det bare helt vildt fantastisk smukt!! Sikke et arbejde, jeg er virkelig imponeret :)

    SvarSlet