Når Tina og Niels flytter ind...

... ser det sådan ud :o) Jeg kender dem ikke, men de har i hvert fald efterladt sig et par bøjler, som jeg nu har fået fingrene i. Jeg har nemlig igennem den sidste tid opkøbt bøjler hist og her i nogle afkroge af det store internet. De fem styk afhentede jeg selv og slap derfor med 10 kroner stykket, mens de sidste stod mig i 25 kroner stykket, dog inklusiv porto.

De sorte er en anelse mørke, men de har til gengæld de smukkeste roselignende snoninger hen ad siden, så de måtte også hjem til min lille samling ligesom bøjlerne med tekster tiltaler mig. Generelt er jeg dog mere til dem med masser af farver på eller de helt lyse pastelfarver, som de smukke varianter Louise har vist frem på sin altid inspirerende blog Mor til MERNEE.

11 kommentarer:

  1. Ja, de er skønne disse bøjler:)

    SvarSlet
  2. Jeg har så længe ønsket mig bøjler som dem du viser frem, men jeg har ALDRIG faldet over dem! som i ALDRIG! :(

    SvarSlet
  3. ej hvor er de sjove med navne på, det sys jeg ikke lige jeg har set før :-) Men fine er de i hvert fald :-)

    SvarSlet
  4. havde en bedstefar, som lavede dem, derfor har vi haft mange, men desværre er de fleste slidt op. Har dog stadig den med mit navn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor hyggeligt :o) Ærgerligt de fleste er slidt op, men så er de da blevet brugt i stedet for at blive gemt væk.

      Ved du mon så, om man "bare" købte snøre på metermål dengang eller hvordan det foregik, når de skulle laves?

      Slet
  5. Ej hvor sjovt, de bøjler samler jeg også på, for mig er det bare minder fra barndommen, jeg har både min fars,mormors, og nu har jeg også snuppet min mors, nu jeg jo er flyttet over på den anden side af græsset over for hende.... Dem med roser har jeg dog ikke, men har mindst en hvor der står velkommen..... mine er vidst alle lavet på Kolonien Filadelfia, hvor mine forældre arbejdede i ca 30 år hver. Hilsen Karina (Nanna's Karina du ved)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hej Karina. Anede ikke du læste med "herinde" :o)

      Hvor lyder det bare dejligt, at bøjlerne også har historier og minder med sig. Mine bøjler er jo egentlig nogle andres historier og minder jeg overtager. Aner ikke hvem eksempelvis Tina og Niels er, men jeg tænker på dem fra tid til anden og spekulerer på, hvordan de er blevet til.

      Desværre har sådanne bøjler vist ikke været så populære i min familie. Folk kender til dem, men har ingen og har aldrig haft lavet nogle...

      ... Så jeg jagter forsat rundt efter folks minder og historier i form af flettede bøjler :o)

      Slet
  6. Jo da, jeg har vidst også været medlem af siden, men blogger slettede på et tidspunkt alle mine faste blogge. Men hmm, kan da huske jeg har skrevet til dig om dine tasker, den gang du startede med dem, og jeg mener da også at jeg skrev til dig dengang min svigerinde skulle til at lave tasker, - men hun kom aldrig i gang....
    Jo jeg elsker din sidde, du kan få noget godt ud af ALT, er lige flyttet, og jeg kunne i den grad godt bruge dine evner ....

    De der dåser du samler på har min mor og mormor også haft, både kaffe og smør dåser osv, men mor siger de er røget ud, ellers havde jeg sendt dig dem .... Ja nu har du jo millioner, men den gang søgte du dem.

    Når jeg engang får fundet bøjlerne frem, tager jeg et billede af dem, så du kan se MIN samling , mit bud er at der er mindst 20, men måske er de grimmeste kasseret, kan ikke huske det, da jeg ikke havde bøjleskab i den gamle lejlighed, og dem jeg lige har "hugget" fra mor, er endnu ikke kommet på plads...

    PS haha når nu du får besøg af enten en Tina eller en Niels, så overask dem, og stik dem bøjlen som det naturligste i verden, og lad som om du da har bøjler med navn til ALLE dine venner.....
    (Vi havde i mange år en kop stående med navnet Johnny, ingen anede hvem Johnny var, og hvor koppen kom fra, - jo fra min brors værelse, men han kendte heller ingen Johnny, sjovt var det den dag der kom en Johnny på besøg og fik serveret kaffe i den, han stirrede en gang og undredes men sagde intet)

    SvarSlet
  7. Jo, du har nemlig skrevet herinde før. Husker i hvert fald de kommentarer du skriver om. Havde bare slet ikke tænkt på, at du stadig havde lyst til at læse med "herinde". Jeg har stadig ikke forstået, at så mange mennesker læser med. Det kommer bag på mig hver gang, at folk skriver til mig.

    Det kunne være rigtig sjovt at se din bøjlesamling :o) Der findes jo så mange forskellige varianter, motiver og farver. Haha, og så kan man se, om folk har været grundige eller har haft travlt med at blive færdig og derfor sjusket lidt med enderne.

    Og hvor sødt af dig at tænke på mig angående bøtterne. Føler stadig jeg skylder dig hele verden for det smukke tegnesæt du sendte til mig ligesom al den hjælp du gav mig med links og kopier af diverse Nephew-relaterede artikler, interviews og billeder. Så sig endelig til, hvis der er noget du samler på, leder efter eller kunne tænke dig! Lov mig det, Karina.

    Den med Johnny var en SKIDE god ide! Jeg vil da tilbyde en fremtidig Tina eller Niels en bøjle til deres overtøj ;o) Hahah... Den var sku fin!

    SvarSlet
  8. Står din mailadresse herinde et sted ??? Jeg tror ikke jeg har den mere, for min mailadresse blev lukket fra den ene dag til den anden, af domænenavnsindehaveren, så jeg har KUN min hotmail nu , vil ikke skrive den herinde, men du kan nok få den af Nanna, bare mind hende om at det er hotmailen hun giver dig .... Men eller ser jeg lige om jeg kan finde din her på siden

    SvarSlet