Spejdernes genbrug i Farum


Så kom jeg igen et længere smut forbi Spejdernes Genbrug i Farum. Jeg vil klart anbefale stedet, hvis man er til to etagers kæmpehal med lopper. Vær dog forberedt på gåsegang, en halv million mennesker og en del venten på at kunne betale. Er du stadig frisk, kan du være heldig at gøre nogle rigtig gode fund til for det meste super fine priser. Samtidig støtter man jo et godt formål.

Har du fået lyst til en tur til Farum, vil jeg også anbefale, at man kommer lidt før dørene åbner. Står man først og løber (ja, der løbes!) når snoren rives over, kan man komme hurtigt ind og spotte de eventuelle kup der er at gøre. De første 5 - 10 minutter er der ikke helt befolket endnu ligesom man hurtig kan finde en frivillig at forhandle med.

Lige inden sommerferien var jeg så heldig at vinde et gavekort på hele 200,- til markedet. Om pengene sad lidt løsere i dag, nu jeg havde et gavekort at betale med, vides ikke. Hvad jeg dog kan konstatere er, at der kom usædvanlig mange ting med hjem i dag, selvom jeg stadig har "et halvt" gavekort tilbage.

I løbet af de første minutter i hallen fik jeg købt både Erik Kold opbevaringsbokse, orange tehætte, zinkbalje, garn, bøjle, potter til mine kommende kaktusser og stof. Det har efterfølgende vist sig, at Helle, samtidig med mig, har været på rov i selvsamme stofafdeling :o)

Sidenhen dumpede der både en samling bondegårdsdyr til mine syltetøjsglas og den smukkeste Mumifar figur ned i min medbragte indkøbspose.


Længe leve gode og billige loppefund :o)


10 kommentarer:

  1. Smukt, smukt stof!!! Og de andre sager er da heller ikke dårlige!

    SvarSlet
  2. Sikke fantastisk skønne sager! Der findes simpelthen bare ikke noget hyggeligere, end at gå på lopperov! :-)
    Øv at man ikke lige bor i nærheden!
    Super super skøn blog du har dig! Der er en ægte kræmmerjørgen gemt i dig! ;-)

    Malene
    Liebsig.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha... Den har jeg ikke hørt før.
      Men ja! Der er bestemt en kræmmerjørgen gemt i mig ;-)

      Slet
  3. wow nogle skønne ting du fik købt og ja jeg kan læse vi har været der på samme tid ,men der er så mange mennesker at man sagtens kan forsvinde i mængende ,jeg kunne ha købt mange flere ting ,men synes jeg havde brugt rigeligt med penge ... jeg skal derud 1 september tror det er deres høstmarked dag ,så tager jeg mine de 2 små med ,så de kan se det jeg taler om når jeg kommer hjem derfra og enig mange løber ind og kaster sig over tingene :)

    SvarSlet
  4. fine fund, ville ønske der ikke var så langt til Farum

    SvarSlet
  5. Så fine ting du finder. Du er altså virkelig meget inspirerede... Meeen, er det nu ikke den tredje mumifar, du har? Havde nogle af dem som barn, og syntes at kunne huske at det han har i hånden er/burde være et håndbor... Men det er gnavet af på alle dine... Husker nemlig at jeg selv fik bidt ørerne af Snif, snøft.... Håber dit næste fund bliver en intakt mumifar...
    Er selv en ivrig lopper og var liiige ved at hoppe på to kolbøtter til morgen. Virkelig pæne, hvide, men til 40,-pr stk... Skulle nok have handlet dem ned, for nu sidder jeg og fortryder lidt, især en høj een til pasta... Næste gang tror jeg at jeg slår til...

    SvarSlet
    Svar
    1. Billedet snyder faktisk lidt - bordet er nemlig helt her modsat mine to andre Mumifar figurer. Netop derfor købte jeg min figur nummer 3. Det er bare lidt sjovt, at jeg kun støder ind i Mumifar og ikke resten af familien fra Finland.

      40 kroner for en pastabøtte er ikke galt. Især ikke hvis du kunne handle den lidt ned. Jeg håber for dig, at du snart får fundet en ny :o)

      Slet
  6. Godt at kende kursen på bøtterne, er ikke i tvivl om at du har styr på hvad en god pris er.... Men kender du ikke det, man spørger på en vare uden at vide om man VIL have varen.... Havde hun sagt en tier, havde jeg ikke behøvet overveje, så var de bare røget med hjem. Måske morgendagens marked bringer en ny chance...
    Har du nogensinde mødt porcelænsfigurer, af mumier? Har en helt vidunderlig, ca 20cm høj mumifar stående, i silkeblød, mat, stentøjsagtigt porcelæn.... Fra Arabia...

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Mumifigure i porcelæn. Nej, den har jeg godt nok aldrig mødt.
      Så var de i hvert fald kommet med hjem næsten uanset pris.

      Og jo. Jeg kender alt alt for godt det med at spørge til en ting, som man ikke har besluttet om skal med hjem eller ej.

      Slet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet