Svin på tallerkenen


Så blev det søndag og jeg fik besøgt mit månedlige favoritloppemarked af dem alle her i byen. Tilfældigvis mødte jeg lige Camilla, som også lige var et smut forbi :o)

Hele 20!? kroner kom jeg af med i dag. For den runde 20'er fik jeg så både vattæppe, bondegårdsdyr og hele 9 originale Rosti tallerkener og skåle i de fine lyseblå og turkis farve. Det var simpelthen ren foræring!!

Tidligere har jeg på samme loppemarked gjort kup som det her. Igen til ingen penge. Rart med et loppemarked som virkelig er indbegrebet af loppe og ikke den halv- eller heldyre antikmesse tilstand.


13 kommentarer:

  1. Sikke nogle TOP lækre fund!

    SvarSlet
  2. sikken nogle fund :) hvilke loppemarked var du på ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige her: http://www.ålholmsvenner.dk/ :o)

      Slet
  3. Ja det var godt nok ikke ret dyrt der må man da ud en dag :) er vild med de blå farver vattæppet har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tager du egentlig nogensinde ud på gladgården i Lynge? De har også meget godt og billigt syns jeg :)

      Slet
    2. Ja, jeg har været der et par gange.
      Og der er nemlig også grobund for rigtig, rigtig fede kup.
      Har købt både IRA dåser, flettede bøjler, stof og køkkenting til absolut ingen penge. Eneste ulempe er, at det ligger lidt dumt placeret i forhold til offentlige transportmidler.

      Slet
    3. Ja det er rigtigt det ligger ikke så smart hvis man er med det offentlige, ved det kun alt for godt for jeg er vokset op i Lynge og noget mere afsides end gladgården, det er træls når man ikke har bil :) Så gælder det også om at vide hvornår de har samlet ind og så noget så man ved hvornår der er kommet nye varer.
      De har også en lørdag eller søndag mener det er to gange om året hvor de har åbent så har de åbent lidt længere end om tirsdagen :)

      Slet
    4. Nå du kommer simpelthen fra de egne :o)

      Jeg gik faktisk og overvejede, om de mon har samlet ind i løbet af deres sommerpause og derfor har fået nye varer når de åbner nu her!? Men måske det bare er ønsketænkning...

      Slet
  4. 20 kr???!!!! Jeg tør slet ikke fortælle, hvad jeg gladeligt ville have givet for de tallerkener og tæppet!!!! Du er godt nok heldig - endnu en gang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er måske ikke så pænt at prale med de billige fund her.
      Er bestemt inde i en heldig stime for tiden :o)

      Jeg vil dog tilføje, at jeg mange gange er gået forbi lignende tallerkener, fordi de simpelthen har været alt alt for dyre til mit budget. Jeg vil jo gerne have flere og ikke bare en enkelt. Men her til omkring 0,50 kroner stykket, ja så slog jeg til lige med det samme!

      Vattæppet har desværre et hul langs den ene syning. Men jeg har allerede udtænkt en lappeplan. Til 5 kroner kan jeg sagtens, sagtens leve med en lille ekstra syning langs kanten. Og den syning havde jeg også levet med, hvis det havde kostet 50 eller 100 kroner :o)

      Slet
  5. Sikke et fint tæppe - øv at jeg ikke så det før dig ;)
    Jeg fandt ikke rigtig noget idag synes jeg, og dog.. fik en gammel flet dukkelift med hjem der lige skal have en opfrisker og 3 nye barbiedukker med en hulens masse tøj, sko og tasker - men kunne ikke få hende længere ned end en 50'er... NÅ! :(

    Mægtig fine (og som altid billige!) køb du gjorde dig der - hyggeligt at se dig igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var med garanti den samme dame som jeg handlede med i legetøjsafdelingen. De tre bondegårdsdyr jeg fandt stod mig i 10 kroner modsat 9 tallerkener til samlet 5 og et vattæppe til 5 også. Men med hjem måtte de.

      Slet
  6. Skønne fund - især tallerkenerne er jeg helt vild med :) Sig til, hvis de skal sælges til en højere pris :P Sådan nogle kunne være gode til børnefester.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet