Tæppe her og tæppe der

Dagens loppefangst til bare 5 kroner - nu placeret på vasketøjssnoren

Et mindre udsnit af tæppestablen. Bemærk det gule vattæppe kreeret af Tamra øverst.
Vattæpper, hækletæpper, sengetæpper og patchworktæpper... Jeg ku' da vist blive ved :o) Min stabel vokser og vokser - i dag er endnu et kommet til. Det hænger dog pt. på tørresnoren efter en tur i vaskemaskinen.

Men ynglingstæppet er pt. det gule og orange vattæppe øverst i stakken på nr. 2 billede ovenfor. Tæppet er en sommerdyne betrukket med dynebetræk og derefter quiltet. Betrækket har jeg fået af mine forældre, som selv har købt det sammen i sin tid, hvorfor det har en lidt speciel status i forhold til mine mange andre dynebetræk.

Dette fangede Tamra og tilbød at forvandle det fra betræk til tæppe, så det kunne være fremme hele tiden i stedet for at være placeret på en hylde. Tæppet kan endda vaskes efter behov, hvilket min kære vovse-ven med garanti kommer til at nyde godt af, den sovetryne. Han har allerede fundet fidusen i at putte sig i tæpper :o)

Tamra har lige nu i samarbejde med Mette lignende tæpper til salg, ligesom du kan få fremstillet et tæppe af dit eget betræk præcis som med mit tæppe. En STOR anbefaling herfra tæpp'o'manen :o)

Blomstret loppefangst a la sovepose

4 kommentarer:

  1. Hej Helene
    SMUKT er det, dit nye loppe-fund! :D Ja, Tamra er så super dygtig til det der, og sikke en god idé af Mette og Tamra,-så er det ikke længere behov for at græde (så meget) over hvis man går glip af det ene, fede tæppe, som nogen andre (dig) nupper foran øjnerne på en på loppis :P Man kan jo nu få lavet et selv, af favorit-dynebetrækket :D

    Din søde hund (der så godt kan lide at ligge ovenpå retro stoffer og tæpper) er en heldig, heldig hund!

    Smil fra Marthe

    SvarSlet
  2. Wauuu, den smuksak for 5 kr! det er da et fund uden lige.

    SvarSlet
  3. Wauw nogle fine tæpper! Jeg misunder dig din evne til at finde de flotte retro stoffer.. Jeg synes altid kun jeg kan finde grimme dynebetræk og syntetiske gardiner ;)
    Mvh Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh jeg kender godt de syntetiske gardiner!! De findes også her i hobetal.
      Der er dog andet imellem, heldigvis.

      Slet