En smuk gave og eftertænksomhed

I dagligdagen tænker jeg ikke rigtig over alle de små detaljer, som jeg med bloggen her får udleveret om mig selv. Jeg tænker dem som små glimt af hvem jeg er, her og der. Men i hele bloggens levetid bliver det jo til mange små "fliger af mig", som kan stykkes sammen til et hele. Og hvad vil jeg så det med...

På besøg i min hytte kom på kulturnatten rigtig mange faste læsere. En, som jeg desværre ikke fik navnet på, var så sød at forære mig den fineste fine emaljebakke. Bare fordi, den passede jo lige til mig. Og hvor er det rigtigt! Elsker bakker, farverne og det flotteste blomsterinspirerede print. Jeg synes faktisk så godt om det, at jeg allerede havde erhvervet mig en bakke med det print. Nu har jeg to som kan stå på et fremtidigt spiseborg samtidigt. Helt fantastisk!

At mange af jer efterhånden ved så meget om mig, at I nærmest kan regne ud til hvilke begivenheder jeg deltager i og hvilke ting jeg synes om og ikke, er langt hen ad vejen en rigtig positiv ting. Omvendt er det også ret skræmmende, når folk som jeg aldrig har mødt i virkeligheden kan ramme så præcist med antagelser og som i forgårs, en gave.

Jeg har ingen planer om at stoppe med at blogge. Og jeg vil aldrig være alle de venskaber, bekendtskaber og oplevelser foruden, som jeg har fået pga. bloggen her. Men hold da op hvor gør man egentlig sig selv sårbar, når man vælger at have en blog. Så let som ingenting kan hele bøtten tømmes og vendes mod en. Der er sku' en skræmmende tanke!

9 kommentarer:

  1. Kære Helene!

    Så er det man bliver mindet om: Er glasset halvt tomt eller halvt fyldt...

    Vi bliver overvåget her, der og alle vegne. Hvis vi "skal tage os af det", kan vi ikke være i denne verden.

    Ved, hvad du mener... men søde Helene: focuser på det positive... :-)

    Skøn - loppedag? - til dig fra Elsebeth

    SvarSlet
  2. super fine bakker :)

    jo man er sårbar når man som os blogger ligger bider af os selv ud på nettet men heldigvis går det dejligt og man møder mange rare mennesker ...

    jeg var ved at opgive for 3 år siden med at blogge da jeg blev staklet på nettet men det stoppet heldigvis efter 1 år så der findes den type mennesker der bare er sære ..

    god søndag :)

    SvarSlet
  3. Du har ret i at man bliver sårbar ved at blogge. Jeg kommer selv i de tanker en gang imellem. Man ved jo ikke hvad de andre kan finde på. Jeg har læst flere ubehagelige fortællinger om hvordan de hele kan vendes om på hovedet...

    Jeg har f. eks. haft spekulationer om hvorvidt mine børn skal med på bloggen. Synes at det er svært at undgå helt, da det er ting til børn jeg laver, og så bliver det måske alt for stivt uden "levende" billeder. Jeg forsøger bare at begrænse det så vidt muligt. Og så tænke mig virkelig godt om, hvad jeg skriver og hvor mange private detaljer der skal til...

    Hvad angår din blog og hvad du skriver om dig selv, så synes jeg slet ikke at det er for meget. Bloggen og din måde er bare så individuelle, og ligner ikke nogen andre. Kan selv mærke ved de blogs jeg læser, at man fornemmer hinandens personligheder igennem bloggen, selvom man ikke kender hinanden i virkeligheden. Og det er selvfølgelig ment på en god måde! Tror også at din gave er et udtryk for den slags fornemmelser, og du skal slet ikke have nogen negative tanker af det!

    Kh Elena

    SvarSlet
  4. Hej Helene.
    Det var kun ment som en positiv gestus det med bakken. Jeg kan godt lide at læse din blog og elsker når du viser dine loppefund mm. frem.
    Nogle "blogge" fanger mere end andre og din tiltaler mig meget.
    Bare klø på.
    Knus Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla! Endelig fik jeg dit navn :o)
      Bakken er jeg bare SÅ glad for!! Det skal du vide.
      Og disse tanker har intet med din fine gestus at gøre.

      Tankerne skyldes primært, at jeg på de seneste har læst med på et par andre blogge, hvor hele møget nu er vendt mod dem. Samtidig sker det - dog med lange mellemrum - at mails tikker ind, hvor folk egentlig vender de ting man har "afsløret her" mod en på ubehagelige måder.

      Men jo! Sådanne enkelte skal selvfølgelig ikke at lov at ødelægge det fantastiske og overvejende positive "Blogland". Så jeg hænger i og blogger videre :o)

      Slet
  5. Jeg beklager meget med bøtterne- og hvis jeg finder flere er du den, der bliver kontaktet først!

    Dejlige billeder... ;)

    Efterårshilsner
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det går nok, det er jo "bare" bøtter.
      Troede egentlig at du selv gemte de fleste af dem du fandt.
      Men jeg hører i hvert fald gerne :o)

      Slet
    2. Smukke bøtter- nej, jeg beholder ikke smørbøtter og andre firkantede. Dem bytter jeg eller sælger helst- hvorimod min runde samling! :)
      Er du interesseret i Bjorn Wiinblad??

      Slet
    3. Nej tak. Jeg tror, at jeg har den del Bjørn som jeg pt. har plads til :o) Ellers tak.

      Slet