Puder med tittekant

Da jeg i folkeskolen havde håndarbejde en gang ugentligt, var det faktisk noget jeg frygtede de uger, hvor symaskinerne skulle i brug. Dengang fandt jeg symaskiner super komplicerede, hvorfor jeg gerne broderede, strikkede eller syede i hånden.

Derfor har jeg i mange år troet, at tittekanter var møg komplicerede at lave. Lysten til at prøve at sy alle mulige ting er først kommet til mig en del år efter håndarbejdstimerne. Måske fordi jeg arvede min mormors grønne Bernina symaskine og kunne side ved den og prøve mig langsomt frem med de projekter jeg lystede.

Da jeg i sin tid så denne fantastiske vejledning til at sy puder med "rigtig" tittekant, fik jeg lyst til at prøve selv. Senere kom (Marapytta) Line med en rigtig fin vejledning til at lave den anvendte tittekant selv. Så pludselig var det muligt at lave hele møget fra bunden selv.

Derfor brugte jeg det meste af i lørdags sammen med min symaskine og de mange flotte stoffer jeg fik i bytte fra Marlene. Foreløbig er der kommet 3 puder i gule, orange og lyserøde farver. Symaskinen og jeg skal lige have fremtryllet et par til, så skal I nok få et billede af dem alle i hinandens selskab :o)

6 kommentarer:

  1. Smuk smuk sammensætning :)
    Hilsen Lisa

    SvarSlet
  2. Hej Helene
    De ser så flotte ud, alle sammen! Dejligt, du knækkede koden!

    Knus Marthe

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine- kan næsten ikke tro at du ikke var glad for symaskinen i håndarbejde.-) det kan da ikke have været en "god" lærer du har haft der .-)
    - prøv iøvrigt at se "dit" stof bare i en anden farve hos Anchen http://aeblekinder.blogspot.dk/2012/09/nar-man-lrer-noget-nyt.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har savlet over Anchens farvekombi! Den er nemlig lige mig med det lyserøde. Havde engang et par enkelte lapper, som jeg syede med ind i mit ene tæppe af firkanter. Jeg folder det altid sådan sammen, at netop en af de lapper vender opad ;o)

      Slet
  4. love all the vintage fabric
    not easy to find here

    SvarSlet