Venner




Ved et helt tilfælde fandt jeg Sniff ensom i en antikbutiks glasmontre. Gik først forbi den, da jeg ikke synes den ligner Mumifigurerne specielt meget - eller er det mon bare mig? Jeg fortrød selvfølgelig da jeg kom hjem, så jeg måtte forbi butikken en gang mere, da der igen var åbent i dag.

Ved nærmere eftersyn står det klart, at Sniff lige som Mumifamilien er produceret af fabrikanten Bulls. Derfor gav jeg mig selv lov til at købe den lille sag med hjem, da den heldigvis ikke var så dyr som frygtet.

Mens Sniff står sammen med sine venner, tænker jeg, at det kunne være sjovt at vide hvilke andre venner der findes produceret!? Måske findes selv Stinky, Mumrikken og My også? Er der mon nogle som ved lidt mere om, hvilke af Mumis venner Bulls i sin tid har produceret?

8 kommentarer:

  1. Jeg er ret sikker på jeg kan huske en "My" figur fra min dukkehustid i start 80erne, men om den er fra samme serie som dine mumi'er skal jeg ikke kunne sige. Hende jeg mener at kunne huske var ca 5-6 cm, og så rigtig "sur" ud , altså det karakteristiske My-ansigtsudtryk.
    Jeg ved ikke om det var min egen, eller hende jeg legede med som ejede den, men ved med sikkerhed at jeg ikke har den mere, da mit dukkehus blev solgt med indhold da vi flyttede fra Ruds-Vedby i 89 (der var jeg så næsten 12 år, og havde ikke brugt det i 6 år eller mere)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kun My kan se sådan ud i ansigtet! Og ja lige netop, figurerne er de der 5 - 6 centimeter høje.

      Jeg skal nok få kigget efter The Happy Hippos :o)

      Slet
  2. Jeg så mummi mor på en anden blog og tænkte straks på dig, men den var ikke til salg. Tror de har lavet dem allesammen, jeg har dog ikke set dem før du viste dem på din blog og jeg syntes de er vildt søde.
    Knuz fra Lina

    SvarSlet
    Svar
    1. Moomin, Moomin mor, Moomin far og Snorfrøkenen er spottet på andre blogs... Håber de en dag lander i min varetægt. For de er nemlig super søde :o)

      Slet
  3. Ih altså, jeg er bare SÅ forelsket i mumitroldende. Dine figurer er så fine og rigtig nostalgiske i udseende. Samler også selv på nogle figurer og nærmest alt hvad der har med dem at gøre. :-)

    Håber du finder flere af dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er også bare SÅ mange fine ting med Mumier! :o)

      Slet
  4. Har du været her: http://www.shopping4net.dk/Legetoej/Producent/Mumin.htm
    Lidt nede er der kageudstikkere i Mumi-facon ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne da være et hit til småkager :o)
      Tak for link!

      Slet