Feriedestinationer i tern

Loppefundet af et Europakort fra forleden (ses her) er i løbet af et par fridage blevet til denne her fletsag. Er overraskende begejstret for kort som flettemateriale. Undervejs i fletteriet blev jeg gang på gang helt nostalgisk, når gamle feriedestinationer dukkede op på tern rundt omkring.

Modsat satte tern med eksempelvis Mallorca, Malaga og Milano gang i en masse dagdrømmerier om sol, sommer og varmegrader. Jeg elsker det danske efterår - men hvem kunne ikke lige klemme en uge ind i Sydens sol? Alt fra en uge til et par enkelte dage kunne være fantastisk... Ja, drømme er der nok af ;o)

15 kommentarer:

  1. Det er vel nok en god idé at flette i kort! :)

    SvarSlet
  2. Jeg beundrer dig for at kunne fuldføre det. Jeg prøver og prøver men går altid død i det! Men mine er heller ikke nær så flotte..

    Thumbs up! Kortet er en virkelig smuk ide!

    http://jusses-blog.blogspot.dk/

    SvarSlet
  3. Man får lidt rejsefeber af at se på den ;) Super god idé! :)

    SvarSlet
  4. Den er vel nok fin, kunne blot ønske et større billede, så man bedre kunne se den:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ved klik ses billedet i stort.
      Mener du den i sin helhed?

      Slet
  5. Nej hvor er den fed! Super ide:-)

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  7. Jeg har lavet en stor taske af katalog fra Bravo tours og havde det samme med ferie minde,når jeg tilfældig kom til det stykke papir med et hotel jeg har boet på et eller andet sted i europa.

    Iøvrigt vil jeg rose dig for din blog, jeg læster med næsten daglig :)
    mvh Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Rejsekataloger er også en virkelig fin ide! Dem har jeg slet ikke haft tænkt på, men det skal da klart prøves :o) Tak for inspirationen!

      Og tak for din ros. Det er altid dejligt at høre, at nogle finder inspiration i det man render og bruger en masse tid på.

      Slet
  8. Superflot! Jeg har flettet et par tasker af gamle telefonbøger, det blev også ret flot, specielt den jeg lavede udelukkende af de gule sider :-)

    Mange kreative hilsner
    Gitte

    SvarSlet
  9. Super flotte kreationer du får lavet både mht. fletterier og alle dine andre kreative projekter. Jeg følger med stor fornøjelse med i din blog og har endda været på jagt i min mors gemmer for at se om jeg ikke kunne finde nogen af de ting du samler på - desværre havde hun ryddet gevaldigt op i alt fra stof over tapet og til køkken-udstyr.

    Jeg fletter selv tasker og har bl.a. fået lavet et par stykker af gamle jumbobøger som nogen havde smidt til storskrald. De bliver ret sjove da man i nogen tern kan se hele talebobler med finurlig tekst... (Ville gerne vedhæfte et foto, men det kan man vist ikke her som kommentar)

    Jeg har imidlertid to spørgsmål som jeg håber du måske kan tage dig tid til at svare på:

    1) Hvordan får du hjørnerne af tasker uden flad bund til at se så pæne ud? Jeg synes det er næste umuligt at undgå at få trukket ternene helt skæve - og skal man proppe/tvinge et halvt tern ind i tasken i hver ende eller er der en mere elegant løsning?

    2) Dine tern er altid utroligt flotte og ensartede - er det alene et spørgsmål om at være meget nøjagtig med størrelsen af stykkerne og foldningen? Mine bliver ofte lidt uregelmæssige selvom jeg synes jeg er rimelig nøjagtig - men måske trækker jeg for hårdt i fiskesnøren når jeg syr ringene sammen... især materiale som chipsposer er svære at få til at holde formen synes jeg :-)

    Apropos chipsposer får jeg muligvis snart en større mængde overskuds/rest-folie fra en fabrik... Det er meget muligt at jeg gerne vil forære noget videre alt efter hvor meget der er tale om. Sidste melding var at jeg "bare kunne komme og fylde bilen op"....så de har nok en hel del liggende.

    Mvh Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi.

      Mange tak for din besked. Det er altid rigtig rart at høre, når nogle finder inspiration i de selv samme ting man bruger tid på :o)

      Hvis du skulle have lyst til at sende mig et billede af en eller to af dine Jumbobogskreationer pr. mail, vil jeg blive rigtig glad. Søsteren min er super glad for de bøger, så jeg overvejer at flette en sag til hende i julegave :o)

      Spørgsmål 1: Jeg gør det, at jeg folder en tern ind i hver hende af bunden på en taske med ikke flad bund. Jeg sætter ingen "ekstra" halve tern i eller noget.

      Når jeg gør det, bruger jeg en saks til at presse ternet ind. Herefter syer jeg hjørnet sammen. Og jeg strammer rigtig godt til, så jeg har svært ved at tro, at du kan stramme for meget, når du syer. Jeg plejer at sige, at man "kun" strammer for meget, når ternerne knækker.

      Spørgsmål 2: Jeg gør, modsat rigtig mange, det, at jeg klipper hvert stykke plastik/papir med tape på ud i hånden efter en skabelon. Det tager længere tid end hvis man skærer dem ud mange af gangen. Men det fungerer bare bedste for mig sådan.

      Det lyder spændende med folien :o)

      Slet
  10. Hej Helene ( skønt navn - har en datter som hedder det samme )

    jeg har selv lige lavet et sæt på 4 stk fra et atlas og de er blevet flotte. Det er fra en str pung til en lidt mindre taske :).
    Har du nogensinde prøvet at flette, så der kommer et xtra rum i ? Altså så der er en skillerum inde i tasken ?? Jeg kan simpelthen ikk finde teknikken til at lave det og har søgt på nettet uden resultat.
    Vil gerne høre, om det er noget du har prøvet og om der findes en DIY til det ?

    Ellers er jeg vild med dine tasker og dine kreative ideer :)

    Hilsen
    Bethina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bethina.

      Nej, jeg har desværre ikke prøvet at flette tasker/punge med flere rum. "Kun" at lave ekstra rum med foer.

      Slet