Kort i stykker

Ud over venindeaftaler, krea-dates og en masse andet, skal den tiltrængte efterårsferie bruges på at splitte dette Europkakort i mindre firkantede stykker. Brudstykkerne af storbyer og andet terræn skal bruges til flet, som den lille fletteprøve indikerer.

Synes allerede det ser rigtig godt ud, så mangler du et kreativt indslag til efterårsferien, får du herfra en anbefaling herfra. En del genbrugsbutikker og loppemarkeder har "udgåede" KRAK-kort og lignende til billige penge. Bare sørg for, at papirkortet ikke er alt for kraftigt. Når der kommer plast ovenpå bliver det utrolig svært at flette af.

Jeg får stadig rigtig mange spørgsmål om, hvad jeg bruger af plastik til at sætte hen over papir, så det kan tåle vand. De fleste Tiger (ti-kroners) butikker har pt. klar tape på rulle i samme bredde som gaffatape. Det fungerer rigtig fint og er et billigt alternativt til bogplast fra boghandlere.

8 kommentarer:

  1. Jeg har netop færdiggjort en taske flettet udelukkende ar reklamer og papir fra blade, den viser jeg frem på bloggen inden længe, så jeg synes du skal holde øje, er nemlig lidt stolt:-)

    SvarSlet
  2. Så finder man lige ved et tilfælde sådan en populær blog - dejligt ; )

    SvarSlet
  3. Hvis man må kommentere. Tapen fra Tiger er ca. 50 mm, hvilket kan være besværligt, hvis man, som jeg, fletter med mindre tern.
    Jeg har være heldig at få en stak 38 mm brede ruller i Plus Office.
    Er selv begyndt på en lille hjemmeside http://ellenburkarl.mono.net/

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig må man det ;o)

      Super fin side du har fået skabt dig. Jeg havde selv en Mono.net side til en start. Men den er desværre svært at følge med Google Friend Connect, som jeg bruger. Men det skal jo ikke forhindre mig i at kigge forbi. For det er virkelig nogle fede ting du får flettet! :o)

      Slet
  4. Kort er bare herlige at bruge. Dit indlæg inspirerede mig til at vise denne flettede kurv.
    http://re-de-sign.blogspot.dk/2012/10/flet-med-kort.html
    Go weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Har skrevet en lille hilsen under dit indlæg.
      Tak fordi du havde lyst til at dele ud!
      Kurven er bare SÅ fin. Og fedt at se andre slags flet.

      Slet
  5. En spennende og morsom måte å lage gjenbruk- produkter på :)
    Tøft med kart !
    Takk for hyggelig hilsen inne hos meg :)
    Janne

    SvarSlet
  6. Det ser rigtig fint ud! Jeg har en stak Berlinkort liggende her der venter på at blive forarbejdet, håber faktisk jeg kan nå at lave en donationskurv af flet til modeshowet, nu må vi se hvad jeg kan nå :D

    SvarSlet