Nordisk rum

Billedet er et screenshot fra DR's program 'Nordisk Rum'
Godt træt i nødden efter projektaflevering i fredags fik jeg landet mit korpus i lænestolen foran flimmerkassen. Fra stolen fik jeg langet zapperen til mig og givet en et dask - en kunstart jeg har øvet mig på i snart mange år og mestrer ned til den mindste detalje. Personen før mig var strandet på DR K, hvor jeg så fik lov at begynde min påtænkte rejse mod drømmeland, eller Slumrestrup om man vil.

Det første jeg bliver præsenteret for er en svensker, en nordmand og en dansker i et køkken et sted i Skandinavien. På det dækkede bord var både Cathrineholm og Royal Copenhagen, som blev diskuteret og demonstreret. Dette krydret med interviews og videosekvenser med designerne bag designklassikerne. Regi bemærkning: her afværgede DR min nært foreliggende tur til drømmeland og sendte mig i stedet mod en mere vågen tilstand.

En gang i sidste uge læste jeg om programmet 'Nordisk rum' på en norsk blog - jeg husker desværre ikke hvilken. Programmet lød faktisk rigtig godt, men jeg fik det indtryk, at det "kun" blev sendt i Norge. I min udklaskede tilstand foran flimmerkassen fik jeg dog analyseret mig frem til, at der her måtte være tale om programmet Nordisk Rum, som den norske blogger så fint havde beskrevet.

Jeg synes efterhånden der er langt imellem tv som virkelig fænger mig. Men her er et virkelig godt bud - jeg forblev vågen alle 29 minutter programmet varede. Ydermere påregner jeg at sidde klar på DR K i aften 21:00, hvor et nyt afsnit ruller over skærmen!

Programmet fra sidste uge kan ses på DR Nu lige her. En STOR anbefaling herfra!




5 kommentarer:

  1. Det er nemlig et rigtig godt program! Men som jeg også har skrevet i et svensk fora -danskeren må gerne oppe sig lidt i de fremtidige programmer.

    SvarSlet
  2. tak for den ;o)
    Jeg vil være klar kl. 21.00 og så snart jeg finder tiden, vil jeg se det andet program også.
    Lyder som noget, der vil kunne holde mig vågen også.
    Hilsen Hanne

    SvarSlet
  3. Det kunne være man skulle prøve at se DRK engang imellem - har altid bare zappet forbi det!!

    SvarSlet
  4. Tak for din anbefaling, jeg ser ofte DR K, der er masser af kunst og musik, lige noget for mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig så lidt. Der er efterhånden rigtig meget godt at komme efter på den kanal. Nemlig også en del musik dokumentarer og lignende.

      Slet