Her gik det så godt med hæklenålen...

I går fik jeg, på trods af rigtig mange igangværende projekter, lyst til at påbegynde sammenhæklingen af mine røde dåseclips. Anledningen var, at jeg selv troede, at jeg endelig havde nok til en lille pung. Jeg tror, at det var min indre optimist der besluttede sig for det. Der var ikke engang nok til halvdelen, hov.

Lige da det gik aller bedst med hæklenålen, var der ikke flere røde clips. Eller det vil sige, der var flere, men de havde den forkerte form. Dette er helt sikkert en af ulemperne ved at samle og genbruge meget ens emballage. Mange producenter skifter emballage form og farve tilnærmelsesvis en gang om måneden. Det skete også her.

Før så clipsene ud som vist nedenfor til venstre. Så fik de en mere rund form, og nu er de så blevet lysere røde og med krone på. Jeg kan ikke helt gennemskue, om enkelte firmaer stadig anvender den "originale" form, for så skal jeg helt sikkert på jagt efter dem! En halv pung er lidt svært at anvende til alverden.


Faktisk så jeg lige ud fra mit gamle indlæg her, at jeg har samlet røde dåseclips siden før september 2010, altså i over 2 år. Ret vildt at der endnu kun er til en halv pung.

20 kommentarer:

  1. Du er da bare fuld af gode ideer. Tak for dine spændende blog. Håber at du måske har lyst at se min, selv om den lang fra er så spændende som din. Hilsen Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak. Jeg er dog ikke helt enig i, at din blog ikke er så spændende som min. Når man drømmer om engang sådan rigtig at få lært at strikke, er det da den rene inspirationsbombe :o)

      Slet
  2. De ser næsten pink ud på min skærm, :) men det er de røde clips som på fx tuborg classic dåserne, ikke?
    Jeg samler selv og har nogle af dem liggende, jeg sender dem gerne til dig? Jeg har ikke vildt mange men du må godt få dem jeg har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Når nu du gerne vil af med de røde, vil jeg super gerne overtage dem. Så kan jeg komme lidt videre. Jeg kan ikke lige finde billeder af røde clips på Tuborg dåserne, men mon ikke det er dem. De har i hvert fald den form.

      Jeg kan ikke lige finde din mail på bloggen. Kan jeg lokke dig til at skrive den her? :o)

      Slet
  3. skod når du lige var kommet igang... tænker synes ikke, jeg har set nogen steder på de dåser vi har at der er røde... hvor er de fra :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tyske Cult dåser, ifølge Tina. Jeg har faktisk ikke rigtig bemærket det. Jeg har bare fået bekendte til at gemme og selv samlet dem op jeg har set på jorden hist og her.

      Slet
  4. Jeg hækler selv disse punge - og et godt tip: Cult og Cult light-dåserne har de røde clips, som vises til venstre :) Det har de kasser, jeg har købt i Tyskland i hvert fald, og mener, at de er identiske med dem herhjemme :)
    Hilsen Tina - mediaprincess.dk (som godt nok ikke er opdateret i laaaang tid)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen så vil jeg da lige tjekke op i omgangskredsen. Måske nogle var typen der kunne nappe en tysk indkøbt Cult i ny og næ. Personligt er jeg ikke så god til at drikke sådan noget. Det smager mig ikke rigtigt, desværre nu splitterne er fine.

      Tak for tippet! :o)

      Slet
    2. de dansk kult har også røde dåsedimser. Har da nok også en 20 stykker du gerne må få.

      Slet
    3. Det lyder rigtig godt, Simone. Dem vil jeg meget gerne overtage :o)
      Men jeg kan ikke find din mail. Kan jeg lokke til dig at skrive den her?

      Slet
    4. selvfølgelig. culparmaiel@hotmail.com

      Slet
  5. Ej, hvor ser det altså helt utrolig godt ud!

    SvarSlet
  6. Vi drikke ikke Cult, ellers ville jeg gerne have gemt dem til dig :)

    SvarSlet
  7. Jeg samler ind, hvis jeg finder nogen nu, så vi snart kan se slutresultatet, som jeg er ret spændt på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Jeg lover at vise det frem så snart det går fremad igen!

      Slet
  8. Ser rigtig godt ud.
    Hvor mange skal man ca. regne med at skulle samle?

    SvarSlet
    Svar
    1. På det stykke du ser på mit billede, er der brugt 90 stykker. Og det bliver kun til en side på en meget meget lille pung. Så MANGE! :o)

      Slet
  9. Hej Helene. Først en stor tak for at du vil dele dine erfaringer og opskrifter med os, her ved dig har jeg lært at flette tasker og det er heltklart blevet min nye store passion.
    Mon jeg også kunne lokke dig til at lægge en beskrivelse ud på hvordan du "hækler" clipsene sammen, eller måske du kender en hjemmeside der har en god beskrivelse. Det har jeg i længere tid søgt forgæves efter.
    vh Lis.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis. Rigtig mange tak for din kommentar. Det er så dejligt at høre, at andre lader sig inspirerer af mine skriverier og vejledninger. Fedt at du har taget fletteriet til dig :o)

      Vejledningen jeg selv har brugt til at lære at hækle dåseclips sammen er at finde lige her: http://tpoulsen.blogspot.dk/2010/03/pull-tab-tutorial-1.html

      Rigtig god hæklelyst :-)

      Slet