Julerier i november

Et betænksomt familiemedlem har gemt en del julepynt fra et andet nu afdødt familiemedlem. Synes ældre julepynt har en masse historier og charme med sig, om nye plastikkugler og lignende ikke har. Og nu hvor pynten her har været i familiens eje i mange år, får det lige en tand ekstra hygge og historie.

Til min store glæde er der en masse turkis, pink og lyserød pynt i form af glaskugler og klokker med pålimet julesnefnug. Desuden er der flere sjove frugter a la de røde juleæbler med snore hele vejen rundt (se bare den orange appelsin).

Tanken da jeg fik pynten i går var egentlig, at den først skulle op at hænge start december. Men jeg får mere og mere lyst til at hænge den op nu. Så mon ikke det bliver enden på hele denne julehistorie.

11 kommentarer:

  1. Jeg elsker også gamle julekugler, som har så meget mere charme end de nye. Men er faktisk også ret glad for de nyere og lidt spøjse glaskugler som figurer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må også tilstå, at figur-"kuglerne" tiltrækker min opmærksomhed i eksempelvis Lisbeth Dahl og Søstrene Grene. Sidste år havde de kager og ugler, som jeg købte et par af.

      Slet
  2. Jeg holder klart på det gamle, men der sniger sig da en ny ind hver år.
    Fin samling.

    SvarSlet
  3. Sikke nogle flotte gamle kugler. Heldige dig.
    Glaskugler og figurer er det absolut flotteste julepynt og man kan aldrig få for mange!!!!!!!
    Jeg køber altid glaskugler med hjem fra ferier. Og helst nogle med by-navn og turistmotiver på. Fik dog ikke nogen med hjem fra Berlin, da jeg kun fandt en eneste og den kostede 30 Euro. Det var lige i overkanten. Så jeg er jo nødt til at tage derned igen for at finde en:-)
    Tak for en fin blog med mange fine ideer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver du simpelthen nød til :o)
      Og selv tak - tak fordi du tog dig tid til at skrive en kommentar.

      Slet
    2. Kære Merete og Helene, jeg har arrangeret to Studieture til Berlin i mellemtiden og jeg kan kun anbefale at tage ned til Berlin i juletiden og besøge denne her:
      http://www.tuerkenmarkt.de/
      Den er utrolig hyggelig at gå hen over, og så er den utrolig billig, sidste gang købte jeg 3 par sko til 3 € samlet. Jeg gætter på det er det rigtige sted at finde nogle billige Berlin julekugler, dog kun i juletiden.
      Men hyggeligt er det altid at gå hen over!
      Loppemarkeder kan jeg anbefale denne her:
      http://www.mauerparkmarkt.de/
      Jeg er jeg også ret vilde med de gamle glasjulekugler, dog har vi tre katte, så de overlever desværre ikke hos os...

      Slet
    3. Jeg drømmer mig straks til Berlin.
      Nu er adresserne jo noteret her, hvis man skulle komme på de kanter i julen :o)

      Slet
  4. Hvor er de fantastiske! Jeg samler selv på gamle julekugler og er helt vild med disse som er specielle, smukke og unikke. Wow!

    SvarSlet
  5. Hvor er de bare smukke! Og i så mange flotte farver!

    Synes godt du kan hænge dem op nu!! Ihh... Kan slet ikke vente til jul alligevel :P

    Kram Kristine

    SvarSlet
  6. Er forelsket i den (de ???) turkise , samler på julekugler, havde over 400 da de blev talt for et par år siden, - mine favoritter er og bliver de turkise , om de er nye og gamle er lige meget, jeg går efter farven. Hvert år sin farve fx "Hvid jul", "lilla jul" eller "blå jul".... Så er alt pynt holdt i den farve det år (med sølv og guld glimmer osv)....
    I år står jeg for første gang for to træer, da jeg skal ha mit eget, nu jeg har en stor lejlighed der er plads til det i, og så som altid min mors....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da ellers op med julekugler :o)
      Har lige sendt dig en mail.

      Slet