Pung af læderrester


Jeg har endnu engang kastet mig ud i et kreaprojekt som jeg på forhånd ikke helt er sikker på, hvordan jeg skal få færdiggjort. Men det går faktisk forbavsende godt ligesom det var tilfældet med min foldede julekrans.

Læderstykker og skabeloner har jeg nok af - mens tiden er den manglende faktor. NØJ hvor tager det lang tid at optegne, udklippe og "hulle" de små led. Og de er ret små, måske også lidt for små. Set i bakspejlet skulle de nok have været en anelse større.

Til min store ærgelse er min tommelfinger ikke så samarbejdsvillig efter en del timer med klippen i læder. Så projektet får sig lige en pause... igen.

P.s. En STOR tak til alle de af jer som har valgt at stemme på mit bidrag i Tassimo og Terracycles store genbrugsinspirerede efterårskonkurrence :o)

24 kommentarer:

  1. Jeg bruger en huggepibe til og lave huller med, det er meget lettere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg gerne. Synes bare det er et meget fint stykke værktøj at investere i for bare en lille pung.

      Slet
  2. hvor bliver den fin.. måske jeg skulle prøve det:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvom arbejdet (uden det rette værktøj) er kringlet, hårdt og tager lang tid, så synes jeg virkelig at udseendet af produktet taler for, at man skal prøve :o)

      Slet
  3. Hej Helene.
    Det ville betyde uendeligt meget for mig, hvis du havde tid til, at smutte forbi min blog. Jeg efterlyser informationer om nogle skønne retro glas-krukker med æbler, men ved ikke rigtig noget om dem - jeg tænkte, at du nok var det bedste bud :)

    Kh Nanna
    http://forleden-fik-jeg-hele-verden.blogspot.dk/2012/11/glaskrukke-med-ble-og-korklag.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nanna. Jeg har lige svaret på din blog :o)

      Slet
  4. Det ser super fedt ud :)
    - Ved du hvor der er en vejledning og hvad hedder det ?? :)
    Tror det er det næste projekt herfra! :b
    Mille

    SvarSlet
    Svar
    1. Et kendt mærke der producere sådanne tasker hedder Octopus.
      Derfor kalder nogle det Octopus flet. Men jeg har ikke set en vejledning online til det :o)

      Slet
  5. Hej jeg laver også tasker og punge af det . det er utrolig hårdt men fuck det bliver pænt når det er færdigt du må sige til hvis du skal bruge nogle treks ved ikke hvor meget du er inde i det med denne opgave du er gået i gang med

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak. Tricks er velkomne. Jeg er helt grøn inden for dette læder "fletteri" / udstandsning. Bruger du værktøj til at standse stykkerne ud eller hvordan?

      Slet
  6. Hej Helene.

    Jeg har lavet flere tasker i "octopus" flet. jeg standser hullerne ud med en clips maskine fra panduro hobby eller nordform. tjek nettet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg tager lige et kig rundt :o)

      Slet
  7. Hejsa... :)

    Jeg har efterhånden lavet en hel del af disse tasker - og bruger også en hugpibe til at lave huller med. Men jeg laver også stykkerne større og et hul på 15 mm.

    Glæder mig til at se det færdige resultat... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder super smart med værktøjet. Jeg er dog kommet frem til, at jeg ikke vil gå ud og investere i noget af det, nu jeg kun påtænker at lave denne ene taske/pung.

      Jeg lover at vise frem, når den engang er færdig. Men der kommer helt sikkert til at gå lidt tid.

      Slet
    2. Kan godt se, at hvis det lun er til det ene projekt... :)

      Slet
  8. Kan der komme en vejlidning og hvor store skal de være læder stykkerne hvordan ved du størrelsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har tegnet efter et billede af en Octopus taske på nettet. Så kan man få leddene lige den størrelse man ønsker :o)

      Slet
    2. Hvordan gør man det sådan ca. :)

      Slet
  9. Hej. Vil du ikke tage et billede af bunden?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, det vil jeg rigtig gerne. Jeg er desværre ikke nået så meget videre siden sidst. Men når jeg kommer til bunden, skal jeg nok poste billeder :-)

      Slet
  10. Hvor er du bare dygtig Helene.. :-) Jeg kunne så godt tænke mig at flette sådan en taske til mig selv, men jeg ved intet om den form for flet.. En som er sød til at skrive og skubbe mig igang.. :-D

    SvarSlet
  11. wwaaauuuuu du er bare god jeg har problemer medhvordan jeg skal sætte rem og inderfor fast


    er der nogen der evt, skabelon til en pung

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har i hvert fald ikke, desværre :S

      Slet