Vil ikke forstyrres...


... for jeg sidder og måler og klipper, måler og klipper. Efter at have lavet en del rigtig mange punge af juice- og mælkekartoner, er der gået lidt sport i for mig, at finde alternative måder at genbruge kartonerne på. Efter at have fået en lakridsæske forærende, kom jeg på noget.

En smart, synes jeg selv, foldet æske af kartoner. Frembragt kun ved brug af kartoner og saks. Ingen lim, klips eller andet bindemiddel. Den størrelse jeg prøvet at frembringe pt. er optimeret til 1 liters kartoner uden skruelåg. Måske dem med skruelåg også kan bruges, hvis man fifler lidt med skabelonen - det skal også lige testes.

Jeg arbejder på en DIY / vejledning :o)

8 kommentarer:

  1. ej det ser spændende ud. :) man kan altid bruge små æsker :)

    SvarSlet
  2. Shhhhh, så lister jeg lige så stille af igen. Som sædvanligt hyggeligt at kigge ind hos dig og blive inspireret af sjove loppefund og gode ideer...

    SvarSlet
  3. Glæder mig til en lækker diy!

    SvarSlet
  4. Tak for super DIY :-) Det er en fornøjelse at følge din blog!!

    Glade hilsner Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak da. Og det er altid rart at høre, at nogle har lyst til at følge med. Uden jer ville bloggen jo slet ikke være noget :o)

      Slet
  5. Hejsa. Jeg har lige printet dine fine DIY, men er lidt i tvivl om hvordan bunden skal foldes??? Er det en bund, der skal ind i den anden, eller hvordan fungerer det??? Jeg håber at du forstår, hvad jeg mener ;-)
    Hilsen Stephanie

    SvarSlet
    Svar
    1. Bunden (selve æsken) bliver holdt sammen af låget, som man sætter ned over. Er låget ikke på æsken, vil bunden (selve æsken) flade sammen - og altså ikke være æskeformet? Giver det mening?

      Tjek billedet her: http://3.bp.blogspot.com/-h_o_rSY7y4k/UJuXIXUn9nI/AAAAAAAAGNM/bdTGgTne7EA/s1600/%C3%A6ske1.jpg

      På billedet ovenfor ligger bagerst to blå mælkekarton æsker. Sådan flader de ud, når der ikke er låg på :o)

      Slet
    2. Ahhh, så er jeg helt med :-) Tak og tak for den fine DIY, den er perfekt her til jul.
      Stephanie

      Slet