Selvgjorte viskestykker med lille detalje

Sidste år til jul, ønskede jeg mig Marimekko viskestykker. Fik også et par, som nu venter på at blive taget i brug. Jeg fandt dog hurtig ud af, at jeg synes det blev lidt trist, hvis de skulle hænge ens ved siden af hinanden - så jeg kom på at sy et par lidt anderledes selv.

Ideen har været der meget længe - men tiden har først været der i weekenden. Det måtte de også bare syes - stoffet lå nærmest og kaldte på mig fra reolen af ;o) Både det gule og orange stof med blomsterne og det røde/pink matchende Marimekkos farver er gaver fra Marthe.

Da jeg endnu ikke er helt stærk i, hvilke temperaturer man vasker hvilke ting ved, kom jeg på at anvende stoffets hvide kant til stopper. Så kommer jeg ikke til at gøre noget forkert i hvert fald. Det ville være så møg ærgerligt!

8 kommentarer:

  1. De ser rigtig fine ud og sej detalje med vaskeanvisningen, selvom jeg godt nok ikke syntes at 30 C er nok til viskestykker, men det finder du sikkert ud af når du flytter 😊
    Tak for alt din gode inspiration gennem året, glædelig jul til dig
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig - viskestykker som bruges bør nok vasket ved mere end 30 grader. Men jeg tænker, at netop de to her skal pynte frem for bruges til at tørre af med :o) Så går 30 nok fint.

      Og selv tak - tak fordi du har fulgt mig gennem året :o)
      Glædelig jul retur!

      Slet
  2. Rigtig fine viskestykker, og super ide

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o) Jeg er i hvert fald selv super glad for resultatet.

      Slet
  3. Hej Helene
    Ej, hvor er de blevet fine! Dejligt at se det smukke stof forvandlet til noget der kan bruges og pynte fint op i huset :0)

    Og TUSIND TAK for et super hyggeligt møde hos Mette her i lørdags, det var så dejligt at se dig igen! Nu er vi, Pelle og jeg, tilbage i Norge, og jeg nyder at se på de smukke gaver du havde med til mig. Igen, tusind tak!

    Held og lykke med det forestående skole-projekt!

    Mange kærlige hilsner herfra :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marthe.

      Selv rigtig mange tak for alle de fine ting jeg fik.
      Dejlig at høre, at bøtten har fundet sin plads hos dig i Norge.

      Eksamensprojektet bliver afleveret lige omlidt.
      Så er der J.U.L.E.F.E.R.I.E.!

      Slet
  4. Flotte og festlige viskestykker. God ide med stropper af kanten.
    Rigtig god jul.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak :o)
      Og rigtig glædelig jul retur!

      Slet