Æggestørrelser, anyone?

Jeg har taget forskud på påsken og kreeret nogle hele og halve "humør-æg" efter denne fine opskrift. Desværre har jeg fulgt den trofast hele vejen igennem. Dette med det resultat, at jeg nu har 5 hele og 1 halvt æg i størrelse meget små.

De må have nogle meget små æg i England, hvor opskriften er fra... Der står endda 'Large Eggs' på æggebakken - hvor små er small så?? Og jeg anede ikke engang, at man sorterede æg efter størrelse. Så nu er jeg en del klogere Ü

Æggene er placeret i en standart dansk æggebakke. Og her er æggene alt for små. Viden om æggestørrelser ligger hverken inden for pensum for multimediedesignere eller min hidtil opbyggede paratviden. Derfor er dagens spørgsmål:

Hvis jeg nu gerne vil finde en 6-ægs bakke som passer til mine æg her. Hvilke æg skal jeg så gå efter? Altså, hvilke æg skal man købe, hvis æggene og dermed hullerne i bakken skal være små?

23 kommentarer:

  1. Hvad med en bakke til vaktel æg, hvis det findes!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep! Og de kan som Inge forslår købes i Bilka, vist nok.
      Tak for tippet! :-)

      Slet
  2. Ellers så prøv opskriften på hæklet påskeæg fra karen klarbæks blog. De er i hvert fald normal størrelse ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den opskrift burde jeg helt sikkert have kombineret med ansigterne og det halve æg - for de er nemlig naturtro i størrelsen.

      Min dovenskab tillader mig pt. ikke at hækle et sæt mere... ;-)

      Slet
  3. Vagtelæg helt sikkert. Jeg har set dem i Bilka (ikke sponseret kommentar).
    Men trods størrelsen er de da vildtsøde....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder smart.. Bilka... Der må jeg forbi! Tak!

      Slet
    2. Man kan også købe vagtelæg i Lidl, måske det er lidt billigere end Bilka ;-) de havde dem i hvert fald for et par uger siden i Skjern ;)

      Slet
  4. These are so cute! I want to eat them for breakfast...

    SvarSlet
  5. Man kan få gul og lilla æggebakker i Netto i normal størrelse :-) Måske du kunne finde på noget andet kreativt påskepynt med dem? Er selv helt forelsket i dem!!

    SvarSlet
  6. Hilsen en aktiv læser
    Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Carina! Min tur om Bilka må så også gå forbi Netto.
      Farverne du beskriver tiltaler mig!

      Slet
  7. Kan godt se at æggene er blevet lidt små, men F**K hvor er de seje.
    Elsker de ansigter du har lavet, og spejlægget er da lidt for sjovt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe... Mange tak :o)
      Jeg havde også selv vældig morskab under skabelsen af ansigterne Ü

      Slet
  8. Hej Helene
    Vagtelæg kan også købes i Føtex eller send mig din adresse så skal jeg sende dig en Tom bakke, og det vil da lige være i din stil med lidt genbrug 😊
    Endnu engang tak for en hyggelig blog
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Kan jeg få din mail Helle? :-)

      Slet
    3. Hej igen
      Jeg har ikke modtaget mil fra dig 😔

      Slet
  9. Svar
    1. Din profil linker til en blog hvis indehaver (Hanne) jeg har fået kontakt til ;o) Jeg sender mailen videre nu :-)

      Slet
  10. Ja det fandt jeg ud af .....hvorfor mon den gør det ? Men tomater og tulipaner er også en skøn blog 😉 men gad vide hvordan det lige er sket ?
    Meget mystisk verden , engang imellem hi hi
    Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja.... Godt spørgsmål. Blogger er lunefuld engang imellem :-)

      Slet
  11. http://www.guloggratis.dk/dyr/fugle/fugle/dvaergvagtel/annonce/19694182-jumbo-vagtler-og-aeg-fra-dem

    SvarSlet