Miljøskadet!

Flødekøer... Det var ellers ikke lige meningen, haha. Men nu er jeg simpelthen nød til at samle på dem også! De kunne gøre sig fortrinligt på en omgang flet. Kan I se det?

Havde I spurgt mig for 10 år siden, hvad jeg forventede om mig selv som 21-årig, ja så havde jeg bestemt ment, at jeg var kommet videre end til Mumitrolde, masser og farver og nu, ja flødekøer. Dengang var jeg kommet videre. Siden da er det gået stejlt og hurtigt ned ad bakke på den front.

Jeg har både lørdag og søndag undervist kursister i at flette penalhuse af genbrugsplastik. Under den obligatoriske kaffepause mødte mine øjne flødekøerne her. Alle sad de på låget af små plastikbrikker med kaffefløde i. Fra brik til brik blev historien om flødekoen fortalt - jeg måtte simpelthen have stilbillederne fra koens hverdag med mig hjem.

Flere brikker blev desværre slet ikke åbnet. Men brikkernes ejer var meget forstående og tilbød at gemme. Så slipper jeg for at gå på jagt i supermarkedet og købe flødebrikker med køer - en ikke så anvendelig ting, når man ikke er så vild med kaffe eller te med den slags i.

5 kommentarer:

  1. Glad for at høre, at du også befinder dig på dette dejlige sted i den kreative verden.
    Jeg er 70 år ( tro mig- det føles ikke sådan, ser kun sådan ud) og er stad godt tilfreds med at være der!
    Go on!

    SvarSlet
  2. Kan godt forstå at du slet ikke kan slippe de skønne flødekøer :D de er da for søde.
    Er sikker på at de vil gøre sig godt i et projekt :D

    Jeg tror kun at det er sundt at holde fast i masser af farver, og nogle af de gode minder fra barndommen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Farver er en dejlig ting! Helt sikkert :-)
      Og barndomsminderne hænger ved.

      Slet
  3. Flødekøer! Skønne minder. Vi boede et år i Tyskland, og min ægtemand mente at jeg var fjollet fordi jeg glattede de søde køer ud og klæbede dem i min dagbog når vi fik den med en kop kaffe :D Skønt at vide at jeg ikke er i den "fase" af livet alene (var i 40'erne dengang). Jeg må lige ind og kigge i dagbogen.

    SvarSlet
    Svar
    1. JA! En ligesindet :-)
      Dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste i flødekøernes støttegruppe :P

      Slet