Beklædning af æsker

Jeg har efterhånden gemt 20 - 30 links til online billeder, gode råd samt tips og trick ifm. beklædning af æsker med tapet. Sidste weekend fik jeg så forsøgt mig med et par mindre æsker, så jeg er klar til at gå i gang med større stykker tapet.

Jeg ELSKER ideen med at udsmidningsklare æsker og papkasser kan genbruges på denne måde. Derfor har drømmen længe været at finde en æske med nogenlunde samme form som denne fine æske Rakel (bare Wunderbar) viser.

Desværre rækker min fantasi ikke så langt på det punkt. Jeg kan simpelthen ikke hitte på andre æsker end tebrevskasser som har denne form. Men de er en anelse for små til mine opbevaringsbehov. Men måske I sidder nogle derude bag skærmene med en større hittepåsomhed en min!? I så fald hører jeg det gerne :-)


Silkebånd i regnbuens farver har jeg gemt fra gaver de seneste mange år, så det går jeg helt sikkert ikke tør for foreløbigt.

16 kommentarer:

  1. Jeg har lavet rigtig mange æsker beklædt med forskelligt papir ud af chokoladeæsker. Især Tom's æsker med miniskildpadder/fugleæg/snebolde - de har en rigtig fin størrelse til at opbevare hobbyting i. (Har mindst 2 der er dedikeret udelukkende til min temmeligt omfattende knappesamling)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig! De æsker havde jeg slet ikke i tankerne. Tusinde tak for tippet - så jeg også bedre forsvare, at jeg spiser igennem fra chokoladeskabet :-)

      Slet
  2. Gaveæsker fra panduro eller change

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var også smart :-) Tror faktisk jeg skal til fødselsdag inden længe, hvor sådanne æsker kunne komme på tale. De fleste modtagere smider alligevel gaveæskerne ud.

      Tak for tippet!

      Slet
  3. Enig, Helene, her samles også æsker i forskellige størrelser og former, med tanke på at beklæde og genbruge dem. De er blevet så fine, dine æsker! God fornøjelse med at lave flere! : )

    Og dejlig weekend!

    Kh Marthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Så du hamstrer simpelthen også æsker :-)

      Rigtig god weekend til dig også, Marthe!

      Slet
  4. Hej Helene

    Super fine æsker, har kreeret!
    Vil du dele ud af nogle af dine links eller din erfaring med at beklæde med tapet? Jeg har en ordentlig stak æsker stående (ribbede for et par måneder siden en skobutik for deres overskydende), men jeg ved ikke lige hvilken lim, jeg skal bruge til formålet. Hvad har du gjort?

    Kh. Rebecca (bexienbox.blogspot.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. "Mine" links ved jeg ikke om du får så meget ud af. Det er udelukkende til billeder at fine æsker :-) Og fif har jeg ikke voldsomt mange af endnu, da jeg kun har forsøgt mig med to små æsker.

      Men jeg har brugt tynde strimler af dobbeltklæbende tape til at binde tapetet til æskerne. Og ellers bare været påpasselig med, at tapetet kom til at sidde stramt mod æsken.

      Slet
  5. De er rigtig fine dine æsker. Jeg har efterhånden også fået samlet en del... måske jeg skulle se at komme i sving, håber jeg kan lave nogle der er lige så fine som dine :o)

    Kh Jannie

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal så have fundet mig nogle "rigtige" æsker, som jeg kan lide formen af :-)

      Slet
  6. Bare spørg i din omgangskreds, jeg får fingre i masser af æsker der hvor jeg arbejder, alt er jo så fint emballeret i dag.
    Steder hvor der sælges energibar' er f,eks, prøv golfbaner ell. Museer ...

    SvarSlet
  7. Gaveæsker fra Hunkemøller og Sephora er meget fine. De har en ekstra klap foran med en lille magnet i, så de lukker "automatisk".

    Fantastisk med den lille pung med lige kanter, glæder mig til vejledningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet Jette. Det lyder fedt ligefrem med magnetlukning! :-)

      Jeg håber at få klaret en vejledning her i weekenden.

      Slet
  8. Prøv i en brilleforettning. Tom Ford æsker eller andre, har en dejlig størrelse mvh Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for tippet! Dem har vi en masse af i byen. Så der går jeg da bare ind og spørger :-)

      Slet