Forårsorigami


På trods af frosten pibler det frem med små vintergækker og erantis. Desværre er der lidt tid til påskeliljerne kommer frem endnu, så jeg har foldet en i stedet :-) Jeg havde håbet på at jeg kunne folde en sådan variant udformet af Assia Brill.

Desværre bliver vejledningen holdt tilbage med henblik på en kommende publikation, erfarede jeg efter at have mailet med hendes mand, David. Så jeg måtte nøjes med denne variant i stedet. Jeg havde så ikke lige regnet med, at en blomst tog over en time at folde - men nu kan jeg også teknikken... Den var godt nok svær at gennemskue!

Og se så lige min potte med hyacinter. Fordi de ikke er blevet vandet, er jeg sluppet for de lange stængler som ind imellem får blomsterne til at vælte. De dufter helt fantastisk lige nu.


12 kommentarer:

  1. Den er rigtig fin. Dit fif med ikke at vande blomsterne vil jeg straks tage til mig. Virker det mon på alle blomster...hmm :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tihi... Til en start formentlig. Men senere hen bliver det nok nogle meget tørre blomster du får så :-)

      Slet
  2. Uhmmm man fornemmer foråret helt igennem skærmen :) Nu måtte det også gerne snart komme udenfor!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det ville være rart med bare lidt varmegrader udenfor.

      Slet
  3. Hæ. Det er bare så hyggeligt, at du har blomster i min mors gamle gryde. Synes jeg så en stor skål i serien et sted på Østerbro sidste weekend...

    SvarSlet
    Svar
    1. I din mors gryde?? :-) Det er min mormors. Jeg jagter landet tyndt for skåle til rimelige priser. De er efterhånden utrolig pebrede prismæssigt.

      Slet
    2. Min mor havde dem bare også, da jeg var barn. :-) jeg var på Ndr. Frihavnsgade og Østerbrogade og de små gade derimellem nedad mod Classensgade, hvis du skal på jagt. :-)

      Slet
    3. Tusinde tak for tippet! Det skal jeg helt sikkert.
      Så giver det mere mening... Fattede ikke lige hvad din mor havde haft i min gryde ;-)

      Slet
  4. This looks like sooo much work! And so beautiful! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. It is a lot of work. But it's definitely worth the time :-)

      Slet
  5. Selvom det tager 1 time, kunne jeg nu godt fristes til at forsøge alligevel. Jeg elsker påskeliljer.

    kh
    Simone

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal også have foldet flere :-) Nu ved jeg hvad worst case scenario er. Jeg tænker, at det i hvert fald ikke kan tage længere tid ved næste foldning.

      Slet