Loppefund på en lørdag


Weekenden NYDES i fulde drag! Formiddagen blev brugt med min loppepartner - min mor. Hun drager troligt med på en weekendtur til loppeland i ny og næ. I dag blev det til en mor-datter tur forbi Spejdernes Genbrug i Farum.

Desværre mødte resten af Nordsjælland også op - jeg har aldrig oplevet så mange mennesker til det marked før. Det var alt for mange denne gang. Det har jeg vist skrevet før, men denne gang mener jeg det! Tilmed faldt en person om på 1. salen og en ambulance + lægebil var nødvendigt. Hatten af for spejderne for at få styr på tropperne, de besøgende, den dårlige person og trafikken.

På trods af menneskemængden lykkedes det mig at få gjort nogle super fine fund til fordelagtige priser. Tilmed betalte jeg herlighederne med et gavekort jeg vandt for et par måneder siden. Heldet har virkelig været med mig, for det er faktisk det 2. gavekort jeg vinder til markedet.

Ud over de 5 små krydderibøtter fra Erik Kold, den lille hamsterfigur og porcelænsskålen med låg, lykkedes det mig at finde 2 lettere slidte Daisy skåle fra Turi Design. Ren loppelykke til kun 5 kroner stykket.

Nu vil jeg få sat mine fund på plads og smutte ud og grave et par afblomstrede hyacinter ned mens jorden ikke er frossen. Bilka har nemlig hyacinter til 5,- i morgen, søndag. Og jeg er blevet lovet et par til min Lotus gryde.

Må i alle have en dejlig lørdag :-)

10 kommentarer:

  1. Det lyder da virkelig som om loppeheldet har været med dig - tillykke med de super fine fund! :)

    SvarSlet
  2. Det var godtnok nogle fine fund - der var også virkelig mange mennesker til loppemarkedet i Odense!

    Når jeg ser din gryde med blomster i ærgrer jeg mig helt vildt over, at jeg ikke købte en blå, der stod og var grim, men som sagtens kunne ha´ været fin til samme formål. Det er lige før jeg kører derud igen :)

    Ha´ en rigtig dejlig søndag - og tillykke med de fine nye skatte!

    SvarSlet
    Svar
    1. En lotus gryde, Betine? Dem skal man ALTID nappe med hjem, især hvis prisen er lav og gryden lidt slidt. De er nemlig geniale til blomster :-) Hvad kostede den mon? Hvis markedet stadig var der, var jeg nok selv kørt afsted ;-)

      Dejlig søndag til dig også!

      Slet
    2. Jeg spurgte slet ikke til prisen :) De vidste bestemt godt hvad de skulle have for tingene i den stand.. Jeg lod også den FLOTTESTE grønne kaserolle stå... Uh - den kan jeg heller ikke få ud af hovedet igen... Men til gengæld fik jeg jo to smukke smukke tallerkener :)

      Slet
    3. Betalte også engang kassen for en fin grøn Lotus kaserolle. Den måtte simpelthen også med hjem :-)

      Slet
  3. Jeg var også i Farum og du har helt ret, der var ALT for mange mennesker... Det var afskyeligt! Jeg købte først noget efter kl. 12, hvor det var tyndet ud... Men de havde mange dejlige ting!

    SvarSlet
    Svar
    1. Så var min mor og jeg ikke de eneste, som syntes det var for meget. Hatten af for, at du har gået rundt derinde helt frem til efter 12!? Jeg fik for meget allerede efter under en time. Så var jeg ude af klappen igen...

      Slet
  4. Sikke nogle lækre fund du har gjort dig :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også selv yderst tilfreds :o)

      Slet