Mandagskup

Intentionerne om et billede i solskin var gode... Men det nåede at blive halvmørkt alligevel. Omvendt gør det ikke fangsten dårligere. Et par gange om året tjekker jeg en genbrugsbutik et godt stykke fra hvor jeg bor. Deres udvalgt er altid stort og priserne rigtig fine. Jeg var også lige forbi i mandags.

Denne gang blev det til hele 8 nøgler bomuldsgarn, endda flere uåbnede nøgler Mayflower. Herudover også den fineste lyselilla ubrugte lynlås. Alt i alt var der for 39 kroner. Synes godt nok det var billigt!

Så nu er der lidt til garnkurven igen. Synes altid det er rart at have lidt af hvert, så spontane hækleprojekter kan begyndes med det samme :-)

20 kommentarer:

  1. hvor er du heldig at ha gjort sådan et kup

    Altid dejligt med billigt garn

    SvarSlet
  2. Ih hvor fedt, det var godt nok meget garn til den pris:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig. Derfor røg alt bomulden også med mig hjem til garnkurven.

      Slet
  3. What are you going to make with these pretty yarns then? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I'm thinking of using the red yarns for some christmas stuff. And the green yarn for a plant or cactus :-)

      Slet
  4. Altid godt med gode genbrugs kup, og det var da rigtig meget fint garn du havde fundet der til billige penge.

    SvarSlet
  5. wow, det var et godt kup, og garn kan man aldrig få nok af!!! Jeg elsker også at gøre gode genbrugskup:-)

    SvarSlet
  6. Ja, det var litt av ett kupp.
    Gøy når man er heldig å finner fine ting til nesten ingen penger :)

    SvarSlet
  7. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  8. Lækkert kup, og god tanke at have garn liggende til når idéerne melder sig. :)
    Kh Eva-Maria

    SvarSlet
  9. Vil du afsløre, hvilke er dine top 5 genbrugsbutikker? Jeg er nemlig meget glad for det, men jeg synes ikke, der er mange, der er så billige, som man kan finde dem i Jylland, og som du finder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tanja. Hvis jeg havde en top 5, ville jeg gerne dele. Men jeg lister dem ikke rigtig på den måde. Ser jeg en genbrugsbutik, tjekker jeg den ud. Også selvom den er dyr, tjekker jeg den når jeg har lejlighed til det.

      Så det eneste der egentlig er sikkert, et at dem hvor jeg bor bliver tjekket oftere. Men tjekker jeg den ene butik, tjekker jeg som regel dem alle.

      Slet
    2. Det giver selvfølgelig god mening, men tror du, du kan råde til et par billige, som du benytter mere end andre? :) Jeg synes bare, du gør dig en del røverkøb, som jeg kun vil kunne finde i Jylland :)

      Slet
    3. Bum bum... Altså Lumi genbrug i Gilleleje. De har mange småting. Jeg er der sjældent. Men når jeg er, køber jeg for det meste noget.

      Så er der en stor genbrug i Korsør. Har kun besøgt den få gange. Men hver gang har jeg slæbt hjem. Mener det er en Kirkens Korshær.

      Så ligger der en lille genbrugsbutik lige op af Kultorvet i København. En Røde Kors vist. Igen, jeg er der ikke så tit. Men de byder på fine priser og tit og ofte småting jeg må eje :-)

      Ovenstående er nok der jeg har gjort de bedste kup på trods af, at det ikke er der jeg kommer oftest. Der er 4 genbrugsbutikker hvor jeg bor, men de ved efterhånden godt hvad de vil have for tingene. Så voldsomt mange kup er der ikke at gøre.

      Slet
    4. P.s deciderede kup gør jeg som regel på "rigtige" loppemarkeder. Enten hvor private sælger ud af gemmerne, eller hvor idrætsforeninger har samlet ind i løbet af året.

      De markeder med entre osv. gider jeg sjældent. Som hovedregel finder jeg ikke rigtigt noget sådanne steder, da det minder mere om antikstande end loppemarked.

      Slet
  10. Vil egentlig bare fortælle dig, at de lørdag, hvor vi går ind i hhv. sommer- og vintertid, er der håndarbejdsbyttedag på Birkerød. Man kan bare komme og hamstre. Man behøver ikke bytte eller aflevere noget. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for tippet :-) Det vil jeg da huske!

      Slet
  11. Kan man overhovedet få for meget (billigt) bomuldsgarn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke til så billige priser :-)

      Slet